Кількість
|
Вартість
|
||
|
Серйозна економічна стратегія про будівництво залізниць. Настільна гра «Age of Steam» вийшла в світ у 2002 році. Автора гри, феноменального британського геймдизайнера Мартіна Воллеса, гікачі і гіки знають по таким хітам, як «Brass: Birmingham», «Brass: Lancashire», «Railways of the World», «London» та «Discworld: Ankh-Morpork».
У 2002-03 роках Age of Steam гра ставала номінантом конкурсів «Meeples 'Choice», «Tric Trac» і переможцем «International Gamers Awards» в категорії «Краща стратегічна гра». Також варто відзначити, що «Age of Steam» входить в ТОП-100 найкращих стратегічних ігор всіх часів на сайті «BoardGameGeek».
Age of Steam: Deluxe Edition. Епоха пара Мартіна Воллеса
Настільна гра «Age of Steam» переносить гравців в Епоху пара і пропонує зайнятися будівництвом перших залізниць. Учасники гри будуть купувати локомотиви, прокладати шляхи і доставляти вантажі. В кінці переможе залізничний магнат з найбільшою кількістю очок.
Перед вами делюксова версія гри, випущена видавництвом «Eagle-Gryphon Games» в 2019 році. Дана версія доопрацьована відомим ігроробом Джоном Борером (він же Гаррі Ву, автор «Chicago Express») і перемальована популярним художником Яном О'Тулом («Rococo Deluxe», «On Mars», «Kanban», «Vinhos», «The Gallerist», «Lisboa», «Escape Plan» і т.д.).
«Age of Steam: Deluxe Edition» містить 6 ігрових полів (3 двосторонніх) - Німеччина (3-6 гравців), Іржавий пояс США (3-6 гравців), Південь США (3-6 гравців), Захід США (3-6 гравців), Сент-Люсія (2 гравця), Барбадос (для 1 гравця). Також в комплекті 90 покерних фішок замість паперових грошей, дерев'яні диски в кольорах гравців і зручний пластиковий органайзер.
Підготовка до гри
Перед початком партії в мішечок поміщаються різнокольорові кубики товарів. Витягуючи випадкові кубики з мішечка, гравці заповнюють ряди планшета товарів. По кілька кубиків товарів викладаються в містах на поле.
Кількість раундів залежить від числа учасників. На треку раундів відзначено, коли пора закінчувати.
Ігровий процес
Ігровий раунд ділиться на 10 фаз:
- Випуск акцій
Гравці випускають акції, отримуючи по 5$ за кожну нову акцію своєї залізниці і просуваючи власні диски по треку акцій.
- Порядок ходу
Гравці торгуються за порядок ходу. Вони перебивають ставки або пасують. Новий порядок ходу - це порядок, в якому гравці спасували. На треку вказано, як оплачується ставка - повна сума, половина або взагалі безкоштовно.
- Вибір дій
В порядку ходу гравці розміщують свої диски на планшеті дій, займаючи вільні комірки:
- Доставка. Гравець буде ходити першим на етапі доставки.
- Будівництво. Гравець буде ходити першим на етапі прокладки шляхів.
- Інженер. Дозволяє викласти додаткову плитку шляху на етапі прокладки шляхів.
- Локомотив. Гравець пересуває свій диск на одну поділку треку руху локомотивів.
- Урбанізація. Перед прокладкою шляхів гравець розміщує одну плитку нового міста поверх залізничного міста.
- Виробництво. На етапі появи товарів гравець бере з мішечка пару випадкових кубиків товарів і розміщує їх в порожніх клітинках таблиці.
- Порядок ходу. На етапі визначення порядку ходу гравець може один раз сказати «пас», але при цьому продовжити брати участь в торгах.
- Прокладка шляхів
В порядку ходу кожен гравець розміщує / змінює до трьох плиток шляхів на поле. Всі нові шляхи повинні з'єднуватися залізницями з містами. Не можна з'єднуватися з шляхом іншого гравця. Гравець розміщує свій диск на незакінчений шлях або вже завершену залізницю між двома містами.
Гравець платить 2$ за кожну плитку, викладену на нормальній місцевості. Річки і гори збільшують вартість будівництва на 1 і на 2$. Плитки з сусідніми складними шляхами коштують 3$, а з пересічними шляхами - 4$. Плитки з залізничними містами теж коштують дорожче: додатковий 1 долар за місце і 1 долар за кожен шлях в місті. Заміна на просту плитку шляху коштує 2$, на складну - 3$. Ландшафт при заміні не враховується.
- Доставка товарів
В порядку ходу гравці доставляють по одному кубику товару по завершених шляхах до міста того ж кольору. Потім вони доставляють по другому кубику в тій же черговості. Дальність переміщення (кількість завершених ліній між містами) залежить від положення диска на треку руху локомотивів. Використані залізниці збільшують дохід власників - їх диски просуваються по треку доходу.
- Доходи
Гравці отримують дохід згідно з положенням їхніх дисків на треку доходу.
- Витрати
Гравці платять по 1$ за кожну випущену акцію і по 1$ за кожну залізничну лінію, яку проходять локомотиви (дивись трек руху локомотивів).
- Зниження доходів
Гравці знижують доходи в залежності від величини поточного доходу (якщо більше 50 – то на 10, 41-50 – на 8… 11-20 – на 2).
- Поява товарів в містах
Кидаються гральні кістки. З стовпців, відповідних значенням що випали, беруться кубики товарів і розміщуються в містах з тими ж номерами.
- Просування маркера раундів
Маркер на треку раундів просувається на 1 розподіл. Якщо це не останній раунд, гравці починають наступний.
Кінець гри
Відігравши останній раунд, гравці переходять до підрахунку очок.
Вони отримують:
- 3 очка за кожну 1$ з треку доходу;
- 1 очко за кожну плитку завершених шляхів між містами.
Учасники втрачають по 3 очки за кожну випущену акцію, зазначену на треку. Перемагає гравець з найбільшою кількістю очок.