Кількість
|
Вартість
|
||
|
ГОЛОВНИЙ ЄВРОХІТ 2017 РОКУ
Настільна гра «Clans of Caledonia» - один з головних єврохітів 2017 року. Це комплексна економічна стратегія, яка взяла найкраще від «Терри Містики», «Енергомережі» і «Марко Поло». Виставлення робочих, оптимізація планшетів, менеджмент ресурсів, виконання контрактів та ринок з цінами що змінюються - Гікач вважає, що в «Кланах Каледонії» є все, щоб сподобатися навіть самим розпещеним любителям євро.
Захоплені відгуки авторитетних експертів лунають донині. «Фантастична гра», на думку Тома Весела, «Феноменальна», на думку Rahdo, «Феєрично функціональна», на думку Гікача. У 2017 році гра ставала номінантом конкурсів «Cardboard Republic Laurel», «Meeples 'Choice» і «Golden Geek» в категоріях «Краща гра року» і «Краща стратегічна гра». Зараз «Клани Каледонії» вже входять в ТОП-50 кращих ігор світу на сайті «BoardGameGeek», і, судячи з поточного середнього рейтингу, будуть підніматися ще вище.
ЕКОНОМІЧНА ГОНКА В ШОТЛАНДІЇ
У подібних євро-іграх механіка зазвичай сильно превалює над атмосферою, однак для протоколу Гікач відзначить, що дії гри «Клани Каледонії» відбуваються в Шотландії XIX століття. Учасникам гри пропонується очолити місцеві клани і позмагатися у виробництві, торгівлі та експорті продукції. Начебто у Франції тля знищила виноградники. Значить, прийшов час наповнити європейський ринок своїм віскі! А шерсть?! Хіба чиїсь вівці можуть зрівнятися з шотландськими?
АСИМЕТРІЯ І ВИПАДКОВА РОЗКЛАДКА
На початку кожної партії ігрове поле формується довільним чином з двосторонніх модульних фрагментів, що позитивно позначається на реіграбельності. На поле рандомно викладаються жетони портів, які можуть вплинути на подальшу стратегію. Однак найважливішими компонентами, що визначають напрямок розвитку, є планшетики кланів. На них вказані унікальні бонуси, якими власники зможуть користуватися в процесі партії. Наприклад, клан Стюарт отримує гроші за відвідування ринку, клан Каннінгем може вигідно продавати молоко, клан Маккензі витримує віскі в погребі, а клан Б'юкенен отримує додаткове місце для контракту.
ДІЇ КАЛЕДОНСЬКИХ ГРАВЦІВ
Гра триває п'ять раундів. Гравці ходять в тому порядку, в якому вони пасували в попередньому раунді. Активний гравець може виконати одну з семи дій або спасувати:
- Заселення: гравець займає гекс по сусідству (або в межах навігації), виставляючи на нього об'єкт, відповідний для даного типу місцевості - шахтаря або дроворуба, вівцю або корову, пекарню, сироварню або винокурню. За це він платить суму монет, зазначених на планшеті і на гексі. Сусідство нового об'єкта з об'єктами противника дозволяє відразу ж вийти на ринок і купити відповідний товар;
- Прокачування навігації: просування по треку навігації дозволяє будуватися на гексах через річку і через гекси озер;
- Технологічний апгрейд: гравець перевертає жетон технології, щоб дроворуби або шахтарі приносили більше монет;
- Наймання торговців: гравець додає торговця в пул, знімаючи його фішку з планшета;
- Торгівля: гравець вибирає один вид товару на ринку і виставляє торговців в область покупки або продажу. Кількість виставлених торговців говорить про те, скільки одиниць товару можна придбати. Гравець платить за товари за поточною ціною, а потім коригує її. Товар дорожчає після покупки і дешевшає після продажу;
- Отримання контракту: гравець вибирає один контракт, оплачує його вартість і розміщує в зоні контрактів на своєму планшеті. Всі клани, крім Б'юкененів, можуть мати лише один невиконаний контракт;
- Виконання контракту: гравець витрачає товари, зазначені в лівій частині контракту, і отримує імпортні товари і бонуси поліпшень, зазначені справа.
Використання порту є вільною одноразовою дією. Бонусом порту можна скористатися, якщо дозволяє навігація. Пасуючи, гравець ставить свою фішку на трек порядку ходу і отримує грошову винагороду.
ФАЗА ВИРОБНИЦТВА
Всі розміщені на полі об'єкти (відсутні на планшеті) приносять дохід або ресурси. Дроворуби і шахтарі дають гроші, вівці - шерсть, корови - молоко, ріллі - пшеницю. Підприємства дозволяють зробити сир, хліб або віскі з наявних ресурсів. І нарешті гравці отримують переможні очки відповідно до бонуса жетона раунду.
ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ
Гра закінчується після п'ятого раунду. Клани додають до очків, набраних в процесі партії, очки за сировинні товари і за продукцію, а також очки за імпортні товари - хміль, бавовна, тютюн і цукор. Лідери за кількістю виконаних контрактів теж можуть розраховувати на додаткові переможні очки. Три гравця з найбільшими масивами поселень, пов'язаними безпосередньо або за правилами навігації, отримують 18/12/6 переможних очок. Гравець з найбільшою кількістю очок стає переможцем.