Кількість
|
Вартість
|
||
|
Недовга й нескладна тайловикладальна настілка сімейного формату від славетного Вітала Ласерди (що вже само собою вельми дивно для такого хардкорного геймдизайнера). Читачі Гікача прекрасно знають цього геніального ігророба за такими хітами, як «Галерист», «Лісабон», «Vinhos», «On Mars», «Kanban EV» і «План втечі».
«Mercado de Lisboa» («Лісабонський ринок») - настільна гра 2021 року. Механіка ґрунтується на будівельній системі гри «Lisboa».
Mercado de Lisboa гра: торгівля на ринку Лісабона
Учасники гри перенесуться на ринок Лісабона. Там вони займуться розвитком свого бізнесу, купівлею нових кіосків, відкриттям ресторанів і залученням клієнтів. Наприкінці партії переможе найбагатший гравець.
Ігрове поле являє собою міський ринок. Перед початком партії на нього викладаються жетони ресторанів долілиць. Плитки покупців розміщуються в комірках вулиці. Три випадкових жетона яток займають відповідні комірки внизу вулиці. Учасники отримують по три жетони яток із мішечка, дерев'яні фішки яток свого кольору та по 1 монеті.
Ігровий процес
Учасники ходять по черзі, за годинниковою стрілкою. Активний гравець виконує одну з чотирьох дій:
- Встановлює ятку
Вибирає один з жетонів яток перед собою і розміщує його разом з фішкою ятки в будь-якій вільній клітинці на ринку (не зайняту яткою або відкритим жетоном ресторану). Вартість розміщення: 1 монета + 1 монета за кожну ятку в горизонтальному або у вертикальному ряду (рахується ряд, де більше яток).
Якщо гравець ставить ятку на закритий жетон ресторану, він забирає його собі. Гравець заробляє монети, якщо розміщена ятка відповідає вимозі присутнього в ряду клієнта. Ортогональні ресторани того ж типу збільшують прибуток. Сума монет множиться на число клієнтів на плитках.
Нарешті гравець бере собі один з трьох жетонів яток, що лежать внизу вулиці, і заповнює ряд новим жетоном ятки з мішечка.
- Залучає клієнтів
Бере одну з плиток покупців і розміщує її на початку або в кінці горизонтального або вертикального ряду. При цьому повинні дотримуватися такі умови:
- загальне число яток у ряду повинне бути більшим або дорівнювати кількості покупців на плитці клієнта;
- хоча б одна ятка активного гравця в ряду повинна відповідати зображеній ятці на плитці клієнта.
Власники яток, які відповідають вимогам нового клієнта, отримують монети. Ортогональні ресторани тих же типів збільшують прибуток. Сума монет множиться на число клієнтів на плитці.
- Відкриває ресторан
Гравець розміщує наявний жетон ресторану у вільній клітинці ринку (не зайнятою яткою або відкритим жетоном ресторану). Він отримує 1 монету. Якщо він викладає жетон ресторану на закритий жетон ресторану, він забирає собі нижній жетон.
- Отримує 1 монету
Кінець гри
Партія закінчується, якщо:
- після розміщення ятки / ресторану на ринку залишається тільки 4 вільні комірки (клітинки з жетонами ресторанів долілиць вважаються вільними);
- після розміщення плитки клієнта на ринку залишається тільки 4 вільні входи.
Всі гравці ходять ще по одному разу. Потім гравці підраховують свої капітали. Кожен нерозміщений жетон ресторану - це мінус 1 монета. Перемагає найбагатший гравець.