Кількість
|
Вартість
|
||
|
Цікава економічна стратегія про торгівлю тканинами в середньовічній Європі. Настільна гра «Calimala» була розроблена в 2017 році італійцем Фабіо Лопіано. На етапі створення вона виграла престижний конкурс авторських розробок «Hippodice». У 2018 року гра стала номінантом конкурсу «Cardboard Republic Laurel». «Calimala» - євро середньої складності, яке, на думку Гікача, підійде і для сімейних посиденьок, і для гри з досвідченими гравцями.
Calimala. Флорентійський купець гра: торгівля сукном як двигун флорентійської економіки
Дії гри «Каліман» відбуваються в епоху Пізнього Середньовіччя. Учасники стають членами флорентійської гільдії Arte di Calimala, що займається обробкою і продажем тканин по всій Європі. У той час гільдія була настільки впливовою і багатою, що могла собі дозволити виділяти кошти на розвиток мистецтва і архітектури.
На ігровому полі зображена карта Європи (з містами Барселона, Лісабон, Лондон, Труа, Брюгге і Гамбург), схема Флоренції з клітинами для жетонів дій, міська рада Флоренції з клітинами для жетонів впливу, а також собор Санта-Марія-дель-Фіоре, який будується, базиліки Сан-Мініато-аль-Монте і Санта-Кроче. На планшетах гравців зображені майстерні, склади і порт.
Перед початком партії на клітинах схеми міста рандомно розміщуються жетони дій, а на клітинах міської ради Флоренції - жетони впливу. Гравцям видаються планшети і фішки їх кольорів. Кожен отримує кілька карт впливу, одну залишає собі, а решту - скидає. Ще гравці вибирають в відкриту по одній карті дії.
Игровой процесс Calimala
Учасники ходять по черзі. Активний гравець кладе диск свого кольору на комірку дій на схемі міста і виконує дії, зазначені на двох суміжних жетонах дій. Ті ж дії виконують гравці, чиї диски вже були тут. Диски дій викладаються в одну стопку - один поверх іншого. В одній стопці може бути максимум 4 диска. До або після виконання дії гравець може розіграти з руки скільки завгодно карт дій.
Дії:
- Дерево / цегла / мармур. Можна отримати 1 одиницю ресурсу: взяти кубик ресурсу свого кольору і покласти на вільну комірку відповідного складу.
- Будівництво. Можна побудувати корабель, витративши 2 дерева зі складу (фішка корабля розміщується в порту). Торговий дім будується за 2 цегли зі складу (фішка торгового дому розміщується в порожній комірці одного з торгових міст Європи). Витративши 1 дерево і 1 цеглу, можна побудувати майстерню: додати жетон майстерні на свій планшет.
- Фінансування скульптури. Гравець переставляє кубик мармуру зі складу - в одну з вільних комірок скульптур міської ради, собору або базиліки.
- Виробництво тканин. Гравець додає по одному кубику свого кольору в кожну зі своїх майстерень.
- Відправка тканин в портові міста - в Барселону, Лісабон чи Лондон. Кожен корабель в порту може перевезти один кубик тканини з майстерні. Кубик розміщується у вільній комірці обраного портового міста.
- Відправка тканин в торгові міста - в Труа, Брюгге або Гамбург. Можна переставити кубики тканин з майстерень в торгові міста, де у гравця є торгові дома. Не більше одного кубика в одне місто.
- Благодійність. Переставити 1 кубик ресурсу з будь-якого складу в вільну комірку будівлі, що будується - собору або базиліки.
Якщо немає вільних комірок, у всіх випадках гравець отримує взамін карту дії зверху колоди.
Фази впливу і фінальний підрахунок очок
Коли в стопку додається 4-й диск, власники перших трьох дисків виконують дії, а власник самого нижнього диска переставляє його на жетон впливу в міській раді. Активується фаза впливу.
Гравці приступають до підрахунку очок за жетон впливу. Вони підсумовують кубики свого кольору у відповідній категорії і отримують очки за: вказане місто, всі портові міста, всі торгові міста, певну будівлю, скульптури у всіх будівлях або за пожертви на споруджуваня будівлі.
Гра закінчується, коли гравці розмістять всі свої диски дій або активують всі жетони впливу.
Учасники відкривають карти впливу, обрані на початку партії, і отримують за них очки. Ці очки додаються до поточних результатів. Перемагає гравець з найбільшою кількістю очок.