Кількість
|
Вартість
|
||
|
КРАЩИЙ AREA CONTROL З АУКЦІОНОМ
Видатна бойова стратегія в сеттінгу міфічної Еллади. Настільна гра «Cyclades» розроблена в 2009 році знаменитими французькими гейм-дизайнерами - Людовіком Мобланом і Бруно Каталою, які подарували світу серію детективних ігор «Містер Джек». Бруно Катала також відомий як автор «7 чудес: Дуель», «Kingdomino. Доміношне королівство», «П'яти племен», «Хістріо», «Гри Престолів: Десниця короля», «Раптора» і ще безлічі шедеврів, назви яких Гікач втомиться перераховувати.
Це перевірена часом гра з механікою контролю територій та аукціону. Звичайно, контролем територій зараз нікого не здивуєш, проте Гікач не знає іншої гри, в якій би він так ідеально поєднувався з аукціоном. У 2010-11 роках настільна гра «Кіклади» ставала номінантом конкурсів «Boardgames Australia Awards», «Tric Trac», «As d'Or», «Gra Roku» і переможцем конкурсу «JoTa».
ВБИВЧА КРАСА
Багато років тому, коли Гікач вперше побачив «Кіклади», він мало не зомлів. До цього йому доводилося бачити мініатюри, але не такі якісні і не в такій кількості. Тому під час гри він просто дивився на карту мальовничого архіпелагу з арміями на островах і триремами в морі і посміхався, як божевільний, коли противники знищували його війська. Він радів, коли жахливий, але прекрасний кракен топив його кораблі, а магнетична медуза зачарувала залишки його армії. Гікач як і раніше вважає «Кіклади» однією з найкрасивіших ігор, хоча з тих пір він вже встиг набачитися всякої краси.
СТАВКИ НА БОГІВ
Ігровий раунд проходить в три етапи. Спочатку гравці отримують дохід - по одній монеті за кожен ріг достатку на островах або ділянках моря під їх контролем. Потім вони роблять ставки на богів. У базовій грі «Кіклади» представлено чотири планшета богів, розташування яких змінюється протягом партії, і один статичний бог - Аполлон, зображений безпосередньо на полі, в нижній частині області підношення. Перед кожним раундом планшети перемішуються і викладаються у випадковому порядку.
Гравці по черзі виставляють свої маркери підношень на осередки, що визначають вартість богів. Якщо наступний гравець бажає перебити ставку, він може виставити свій маркер на трек того ж бога, вибравши осередок з більшою вартістю. Гравець, чию ставку перебили, тут же вибирає іншого бога і переставляє свій маркер на його трек. При цьому він зміщує з треку маркер суперника, якщо ставить більше. Так буде відбуватися, поки всі не вгамуються, вибравши по одному богу. Все впирається в гроші - вони потрібні не тільки для ставок, але і для додаткових дій, що надаються богами.
Аполлон є винятком - ставка на нього безкоштовна. Аполлона можуть вибрати кілька гравців, їх маркери не зміщуються, а шикуються по порядку. Всі вони отримають монети, але тільки перший в черзі - маркер рогу достатку, який можна розмістити на будь-якому острові.
ДІЇ БОГІВ
Боги активуються зверху вниз. Першим ходить гравець, який вибрав верхнього бога, а останнім - той, хто останнім поставив на Аполлона. У свій хід гравець може купити одну або кілька карт міфічних істот з відповідного ряду і відразу розіграти їх (перед початком наступного раунду в ряд додаються нові карти, а старі карти зсуваються).
Посейдон дозволяє безкоштовно найняти одну флотилію. Можна найняти додаткові кораблі, але вони коштують грошей. Те ж саме роблять інші боги, тільки Арес спеціалізується на сухопутних загонах, Зевс - на жерцях, а Афіна - на філософах. Жерці знижують вартість підношення, а філософи, якщо гравець збере чотири карти, дозволяють побудувати метрополію. Також Посейдон дає можливість побудувати порт, що захищає кораблі в морській битві, Арес - фортеця для захисту загонів, Зевс - храм, що дозволяє купувати міфічних істот дешевше, а Афіна - університет.
Всі маневри здійснюються Посейдоном і Аресом за одну додаткову монету. Посейдон переміщує кораблі, а Арес - перекидає армії на інші острови, якщо вони з'єднані безперервним ланцюжком кораблів. Коли на одній ділянці моря опиняються кораблі супротивників або на одному острові - ворожі армії, починається бій. Гравці кидають кубики. До значеннь що випали вони приплюсовують число своїх юнітів. Фортеці і порти дають по одному додатковому очку. Гравець з меншим сумарним значенням втрачає одного юніта. Кубики кидаються до повного знищення однієї зі сторін або відступу противника.
ПЕРЕМОГА У ГРІ
Якщо у гравця є фортеця, порт, храм і університет, він скидає дані жетони і створює метрополію. Також він створює метрополію, скинувши карти чотирьох філософів. Можна спробувати відвоювати чужі метрополії. Загалом, є різні способи. Гравець, який контролює дві метрополії, відразу стає переможцем.