Кількість
|
Вартість
|
||
|
Комплексна економічна стратегія на кримінальну тему. Настільна гра «Escape Plan» була розроблена в 2019 році. Автором гри виступив, мабуть, самий хардкорний геймдизайнер сучасності - португалець Вітал Ласерда, відомий читачам Гікача по таким хітам, як «Галерист», «Lisboa» і «Vinhos».
«План втечі» гра: чи є у вас план, містер фіксер?
Гравці стануть злочинцями, залеглими на дно в Брюгге після успішного пограбування банку. На жаль, поліція виходить на слід, а спецназ перекриває виїзди з міста і починає масові облави. Чи вдасться зухвалим грабіжникам перехитрити копів і втекти з міста? Все залежить від гравців.
Партія триває три «дня»-раунда. Протягом цих днів гравці будуть носитися по місту, намагаючись повернути заховані гроші, найняти бандитів, купити спорядження і т.д. На третій день вони ломануться з міста через єдиний незаблокований вихід. При цьому треба декого підмазати, інакше - арешт, в'язниця і купка маргариток на могилі.
Ігровий процес Escape Plan
Раунд складається з шести фаз:
- Дохід
Ця фаза пропускається в першому раунді. У другому і третьому раундах гравці отримують бабки відповідно до найменших видимих (незакритих кубиками) значень на планшетах. В ході гри кубики прибираються з планшета і дохід зменшується.
- Патруль
Потрібно відкрити і викласти дві карти патруля спецназу в зазначених місцях на полі. Дві такі карти в одному місці назавжди блокують вихід.
- Місто
Гравці по черзі викладають по одному новому тайлу міста. Новий гекс повинен примикати до двох раніше викладених тайлів, причому хоча б в одному випадку необхіден збіг типів ландшафту. У зазначених місцях на новому гексі виставляються поліцейські, викладаються жетони бандитів, бізнесу і будинків.
- Порядок хода
Гравці визначають нову черговість ходу згідно набраної слави. Той, у кого більше очок слави, ходить першим, а далі по спадаючій.
Чим більше слава гравця, тим помітніше він для поліцейських. Коли маркер слави перетинає поріг на треку, гравець отримує бонус і доступ до заблокованих активів, а кожен противник з меншою славою рухає до нього поліцейського.
- Дії
День розділений на п'ять етапів: ранок, день, вечір, ніч і світанок. Вранці, вдень і ввечері гравці по черзі виконують одну основна дію і скільки завгодно додаткових, після чого оновлюють трек слави. Вночі та на світанку гравці використовують лише додаткові дії.
Гравець може вибрати одну з двох основних дій:
- відпочинок
Гравець перевертає жетон відпочинку стороною з місяцем (якщо жетон і так повернутий угору стороною з місяцем, відпочити не вийде). Після цього він оновлює (перевертає) раніше використані карти контактів, жетони спорядження, аптечки і робить доступним один заблокований тайл активу.
- рух
Гравець витрачає до трьох очок руху на переміщення між локаціями, утвореними однотипними ландшафтами. Можна витратити каністри заради додаткових очок руху. Водні зони можна перетнути лише на поромі. Також гравець може використовувати метро або вертоліт.
Якщо гравець закінчує рух в локації іншого типу на іншому тайлі міста, він повинен подбати про маскування (використати члена банди). Інакше кожен присутній поліцейський завдає одне поранення. Якщо ран багато, це призводить до блокування картами наручників активів і контактів на планшеті.
Гравець може відвідати бізнес (виставити кубик з планшета, отримати дохід і карту контакту), будинок (виставити кубик з планшета, отримати ключ і жетон фіксера), банди (найняти двох членів банди за 5 тисяч), магазин (отримати каністру, купити до двох жетонів спорядження, відкрити сейф ключем того ж кольору), клініку (розблокувати тайл активу, вилікувати одну рану, отримати карту контакту), церква (розблокувати тайл активу, отримати карту контакту), лікарню (вилікувати до трьох ран) або вихід (отримати карту контакту, дохід або тайл виходу).
- Кінець дня
Гравці перевертають жетони відпочинку стороною з сонцем вгору.
Додаткові дії
Виконуються під час руху: при переміщенні або маскуванні. Гравець може:
- перевернути жетон аптечки, щоб надати першу допомогу - перемістити кубик рани з червоного відсіку в зелений;
- використати бандита, щоб переміститися на відстань до двох тайлів або замаскуватися від поліцейських;
- перевернути жетон фіксера і отримати бонус;
- розіграти карту контакту і отримати бонус;
- перевернути жетон спорядження і отримати бонус;
- перевернути розблокований тайл активу і отримати бонус.
Втеча з міста
Спроба втечі робиться на третій день. Гравці направляються до єдиного відкритого виходу. Перший хто втік не платить нічого. Решта гравців платять зазначені суми за прохід. Крім того, вони витрачають по 1 тисячі доларів перед кожною дією. Якщо не можуть заплатити, їх заарештовують.
У підрахунку очок беруть участь тільки гравці що втекли. За кожну карту наручників потрібно скинути одну карту контакту. Далі гравці підраховують гроші за:
- відвідування будинків згідно секретної карти плану втечі;
- відвідування будівель 1-го типу згідно секретної карти плану втечі;
- відвідування будівель 2-го типу згідно секретної карти плану втечі;
- перевернуті тайли активів (10 тисяч за кожен);
- число карт контактів;
- жетони сейфів і тайли виходів.
Гравці додають до цих сум гроші за ширмами. Вони втрачають гроші згідно з положенням маркерів на треку слави. Кожен куб рани в червоному відсіку забирає 20 тисяч доларів.
Перемагає найбагатший гравець.