Кількість
|
Вартість
|
||
|
Кам'яна доба - управління плем'ям за 100 000 років до нашої ери
Гра «Кам'яна доба» перенесе гравців в ті давні часи, коли людство вже освоїло камінь, і щосили виготовляло з нього знаряддя для праці, полювання і боротьби з іншими племенами. Гравці спробують досягти успіху в цьому ворожому і невлаштованому світі, світі за 100 тисяч років до нашої ери. Вони будуть добувати ресурси - золото, камінь, глину і дерево, будувати з них хатини й намагатися збільшити чисельність свого племені, не обмежуючи його в їжі.
Перебіг гри Кам'яна доба
Гра триває декілька раундів, кожен з яких складається із трьох послідовних фаз.
- Розміщення робітників. Протягом цієї фази учасники по черзі починаючи від першого гравця й далі за годинниковою стрілкою розміщують своїх мисливців до комірок різних локацій на ігровому полі. Кожна з локацій відповідає за свій тип ресурсу й має свої обмеження щодо кількості робітників. Чим більшою буде кількість відправлених до локації робітників, тим більше ресурсів ви потенційно зможете заробити протягом раунду.
Ви можете відправити робітників до таких локацій:
- Майстерня - це локація на вашому планшеті, до якої можна розмістити щонайбільше одного робітника. Майстерня дозволяє отримати один жетон знаряддя, що допомагають впливати на результати кидків кубиків та отримувати більше ресурсів.
- Хатина - вимагає розмістити рівно двох робітників, щоб наприкінці раунду вони виростили третього.
- Лани - поліпшують ваші землеробські угіддя на відповідному треку, завдяки чому ви щораунду збираєте більший врожай.
- Мисливські угіддя - локація на ігровому полі, що не має обмеження у кількості робітників будь-яких гравців. Тут ви можете здобути їжу, яка буде потрібна для прогодування своїх мисливців. Їжа у грі за визначенням не є ресурсом, і тому представлена картонними жетонами із номіналом (ресурси у грі дерев'яні).
- Локації ресурсів - локації на ігровому полі, що мають обмеження у сім комірок для робітників. З локацій ви отримуєте глину, дерево, камінь та золото.
- Карти цивілізації та плитки будівель - на них можна розмістити тільки одного робітника, а проте ви також маєте сплатити вартість плитки або карти, щоб отримати їх у наступній фазі.Кожна карта й плитка вважаються окремою локацією.
Будівлі приносять переможні очки за додання на планшет гравця, а карти мають негайні ефекти (що активуються після отримання) та символи культури й професії (необхідні для збирання сетів, за які ви отримаєте переможні очки наприкінці гри).
- Виконання дій. Протягом цієї фази гравці виконують дії розміщеними фігурками. Для отримання карти або будівлі, поліпшення землеробства або вирощення нового робітника немає потреби кидати кубики. У інших локаціях ви маєте кинути таку кількість кубиків, якою є кількість розміщених у локації робітників, та поділити результат на складність збору ресурсу - отримане число є кількістю ресурсів, що ви зібрали цього раунду. Найпростіше збирати їжу (ділити на 2), а найскладніше - золото (ділити на 6).
- Годування племені. Наприкінці раунду ви маєте спершу зібрати врожай (отримати кількість їжі, що відповідає вашому показнику розвитку землеробства), а потім скинути стільки жетонів їжі, скільки маєте робітників. Навіть один недогодований робітник значитиме голод, а якщо ви довели плем'я до голоду, то маєте втратити 10 переможних очок. Ви також можете скинути будь-який дерев'яний жетон ресурсу, як наче це їжа.
Наприкінці раунду ви маєте оновити ряд карт цивілізації та плиток будівель, а також розвернути використані жетони знарядь. Маркер першого гравця після цього передають наступному за годинниковою стрілкою учаснику.
Завершення гри Stone Age
Партія завершується, щойно вичерпається колода карт цивілізації або стос плиток будівель - племена достатньо розвинуться, щоб перейти до наступної епохи.
Після цього триває фінальний підрахунок очок, які можна отримати за будівлі та сети із символів на картах: окремо ви можете збирати сети з символів культури, й окремо символів професій. Символ професії дає ПО у своїй галузі (землеробство, будівництво, кількість фігурок та розвиток знаряддя). Учасник із найбільшим переможним рахунком здобуває перемогу.