Попіл Першої світової війни досі чорнить сніги на землях Європи 1920-х років. Капіталістичне місто-держава під невигадливою назвою Фабрика, що роздмухувало полум’я війни своїми надпотужними бойовими машинами, врешті-решт зачинило свої двері. Воно втратило свою міць, чим і привернуло увагу сусідніх держав. 
Лідери п’яти націй зійшлися на невеличкому, проте надзвичайно жаданому клаптику землі. Хто з них здобуде славу й багатство, створивши наймогутнішу імперію у Східній Європі?

А тепер, коли до них приєдналися дві нові нації з далеких країв, у бій пішли і найпотужніші механізми, яких тільки бачив цей світ - велетенські вітроплави!

Про що гра?

Суператмосферна гра, яка перенесе вас до альтернативного світу постапокаліптичної Європи початку ХХ століття. Насамперед Гікач хотів би відзначити яскраве оригінальне оформлення та круті мініатюри. Гра виконана в незвичайному дизельпанковому сетингу, заданому картинами Якуба Ружальського, де величезні механізовані роботи лише доповнюють сільську ідилію, правителі-одинаки подорожують з вірними хижими звірами, а в небі чи в лісовій глушині пихтять дивовижні апарати таємничої Фабрики. І як у хорошій книзі форма є невід'ємною частиною змісту, так і в грі «Коса» сетинг нерозривно пов'язаний з механікою.

Гравцям пропонується вибрати унікальні нації та спробувати привести їх до перемоги, збивши найбільший капітал. У базовій грі є п'ять націй:

  • Поланія. Мандрівники з республіки Поланія отримують подвійну нагороду під час пригод;
  • Саксонія. Войовнича Саксонська імперія не обмежена зірками за цілі й перемоги у битвах;
  • Крим. Мирне Кримське ханство використовує бойові карти в якості ресурсів;
  • Нордія. Робітники Нордичного королівства здатні перепливати бурхливі річки;
  • Русвєт. Русвєтський союз може виконувати ту саму дію на планшеті знову і знову.

 

 

Гравці ходять по черзі. Всі дії виконуються за допомогою асиметричних планшетів, що роздаються випадковим чином на початку партії. Активний гравець вибирає нову зону планшета, переставляючи на неї фішку. Якщо ви не Русвєт, вам забороняється вибирати ту дію, яку ви робили минулого разу. Залежно від вибраної зони гравець може виконати верхню дію, нижню дію або спочатку верхню, а потім нижню. Плата за дію вказується на відкритих червоних клітинках, а нагорода - на відкритих зелених. Головне завдання прокачати свій планшет і перемістити кубики зверху вниз, у такий спосіб розширивши масштаби верхньої дії та знизивши ціну нижньої дії.

ВЕРХНІ ДІЇ

  • Переміщення, що дозволяє пересунути певну кількість фігурок (робочі, мехи, герой) або отримати монети. Всі фігурки можуть переносити ресурси, мехи можуть перевозити робітників. Герой і мехи можуть переходити річку в певних місцях, якщо побудований мех, який знає броди. Гекси з тунелями вважаються сусідніми. Зайшовши на територію з жетоном пригоди, герой отримує карту пригоди і вибирає один із запропонованих варіантів розвитку подій. Коли герой або мех заходять на територію з бойовими юнітами супротивника, починається бій;
  • Озброєння, що дозволяє за монети збільшити бойову міць або отримати бойові карти;
  • Торгівля, що дозволяє купити за монети ресурси або збільшити популярність;
  • Виробництво, що дозволяє виготовити ресурси на декількох гексах. Кожен робітник на території виробляє один ресурс, зокрема іншого робітника, якщо це селище.

 

 

НИЖНІ ДІЇ

  • Модернізація. Як Гікач вже говорив вище, модернізація — чи не найважливіша дія, оскільки дозволяє переставляти кубики, що закривають верхні дії, в нижню частину, знижуючи вартість відповідної нижнього дії;
  • Розміщення. Дозволяє виставити нового меха на поле та відкрити нову здатність для всіх мехів і героя;
  • Будівництво. Дозволяє побудувати будівлі, що роблять виробництво більш ефективним, що діють як тунель або ті, що підвищують популярність чи бойову міць при виконанні верхніх дій;
  • Вербування. Дозволяє отримати одноразовий бонус, а потім отримувати постійні бонуси після виконання сусідами відповідних нижніх дій.

 

 

КІНЕЦЬ ГРИ

Гра закінчується, коли хтось викладає шосту зірку на шкалу тріумфу. Зірки даються за шість модернізацій, за відправку на поле всіх робочих, всіх мехів, будівництво всіх будівель, за вербування всіх рекрутів, за виконання цілі на таємній карті, за дві перші перемоги в битвах, а також за досягнення максимальних значень на треках популярності та бойової сили. Залежно від положення своїх маркерів на треку популярності гравці множать викладені зірки, контрольовані території та загальну кількість ресурсів на різні коефіцієнти й отримують грошові суми, що дорівнюють підсумковому результату. При виконанні умов на жетоні бонусу будівель гравці можуть розраховувати на додаткові монети. На цьому все. Гравці рахують свої гроші. Перемагає найбагатший гравець.

 

 
   
 

 
 
«Коса: Загарбники з далеких країв» - перше доповнення для знаменитої гри. Додає дві унікальні нові нації: британський Альбіон і японську Тоґаву, нові планшети націй та планшети гравців (інноваційний і військовий). Урізноманітнює базову гру й розширює максимальну кількість гравців до 7 осіб. Якщо ви хочете спробувати нові тактики й стратегії, Гікач радить купити дане доповнення.
Шьоґунат Тоґава спеціалізується на пастках, а клан Альбіон - на розміщення прапорів, які вважаються додатковими територіями наприкінці гри і спрощують переміщення героїв і мехів.

Також у даному доповненні є нові жетони для посилення фракцій Крим і Поланія у грі вшістьох чи всімох. Крим тепер може переміщатися на будь-які незайняті ферми, а Поланія після пригоди отримує 3 $ за кожну контрольовану територію з символом пригоди.

 

 

 
«Коса: Вітровий гамбіт» - друге доповнення для гри. Містить 2 модулі, які можна використовувати як разом, так і окремо. Нації отримають літаючі кораблі з унікальними властивостями. А якщо вам набридла традиційна умова закінчення партії після 6-ї зірки, для вас розроблено модуль нових розв'язок.
 
 

Модуль «Вітроплави». Літаючі кораблі

Вітроплави - фігурки літаючих кораблів на прозорих підставках. Цей тип юнітів істотно відрізняється від героїв, мехів та робітників. Вітроплави переміщуються через будь-які території, але ніколи не контролюють їх.

Літаючі кораблі мають пару властивостей - загарбницьку й миролюбну. Ці властивості однакові для всіх націй. Плитки властивостей вибираються випадковим чином на початку партії.

Вітроплави переміщаються дією руху. Дальність руху вказується на плитці властивості. Кораблі можуть перевозити робітників і ресурси. Вони можуть зупинятися на територіях, контрольованих противником. Вони не починають битв.

Літаючі кораблі можуть переносити ресурси і робітників з контрольованих територій. Фішки ресурсів і робітників кладуться на фігурку вітроплава.

Модуль «Розв'язки». Нові умови закінчення партії

Модуль призначений для тих, кому набридла традиційна умова закінчення партії після шостої зірки. Плитки розв'язок пропонують нові умови. Перед початком партії випадковим чином вибирається одна з плиток. Ця плитка задає нову умову закінчення партії.

Наприклад, гра може закінчитися:

  • після того, як гравці виконають по двадцять ходів;
  • після того, як гравці розберуть усі жетони пригод;
  • якщо гравець контролює 10 територій;
  • коли один з гравців заробить 40 доларів.

Деякі розв'язки пропонують викладати зірки на загальні карти цілей, отримувати додаткові зірки за контроль фабрики або призводять до вибуху фабрики після 5-ї зірки.