Настільна гра «Cubitos» - захоплива кубикова гонка з механіками «перевірки удачі» і «пулбілдінга» (оптимізація обойми кубиків). Гравцям пропонується перенестися до кубічного світу Кубітосу й взяти участь у щорічному забігу по пересіченій місцевості. Кожен гравець отримує фішку бігуна й стартову команду підтримки - «слабкі» світло-сірі й темно-сірі кубики. Протягом партії гравці просуватимуть своїх бігунів по трасі й купуватимуть більш просунуті кубики, щоб за допомогою їхніх ефектів першим досягти фінішу.

Базова гра містить безліч наборів карт здібностей і 4 траси - «Усе догори дриґом», «Свідки викривлення», «Крапелька водички» і «Достобііса водички». Узявши необхідні компоненти - фішки, планшети, жетони, початкові кубики - гравці виставляють своїх бігунів на старті. Перший гравець отримує кубик першого гравця, який не зараховується до ліміту кубиків.

Перебіг гри

Партія складається з раундів. Щораунду гравці спочатку грають фазу кидків, а потім - базу бігу. Ходити можна одночасно.

  1. Фаза кидків

Кожен гравець переміщує із зони запасу на планшеті в зону кидків над планшетом стільки кубиків, який ліміт його кубиків. Початковий ліміт - 9 кубиків. Він назавжди збільшується на 1 за кожен здобутий жетон руки. Також гравець бере по 1 кубику за кожну червону лінію на трасі між фішкою його бігуна й фішкою лідера. Якщо в зоні запасу закінчилися кубики, гравець переміщує в неї всі свої кубики зі скиду.

Кожен гравець кидає взяті кубики. Якщо випав принаймні 1 «успіх» (непорожня грань), гравець переміщує всі «успіхи» в активну зону. Далі він може продовжити перевіряти удачу або спасувати. Вирішивши спасувати, він закінчує фазу кидків, зберігаючи всі кубики в активній зоні.

Якщо гравець вирішив ще раз випробувати удачу, він знову кидає позосталі кубики в зоні кидків. Гравець ризикує зазнати невдачі, якщо в активній зоні вже було 3 кубики, а він не викинув жодного «успіху». Коли гравець зазнає невдачі, він втрачає всі кубики з активної зони й переміщає їх у зону скиду. Якщо гравець викинув принаймні 1 «успіх», він переміщає випалі «успіхи» в активну зону й може спасувати або знову перевірити удачу.

  1. Фаза бігу

Гравці застосовують здібності на випалих гранях кубиків в активній зоні.

  • Слід. За кожен символ сліду можна перемістити свого бігуна на 1 клітинку траси. Додаткові переміщення можна купити за випалі монети та кредити.
  • Монети та кредити. Можна купити максимум два кубики різних кольорів, витративши випалі монети та кредити. Куплені кубики кладуться в зону скиду.
  • Мечі. Гравець з найбільшою кількістю мечів на випалих кубиках може застосувати особливу властивість на червоній карті.

Наприкінці фази бігу всі кубики з активної зони переміщаються в зону скидання. Кубик першого гравця передається наступному учаснику за годинниковою стрілкою.

Клітинки на трасі

Фішки бігунів можуть переміщатися на будь-які клітинки, крім водних. На водні клітинки можна переміститися тільки після застосування особливих здібностей.

  • Клітинки з винагородами. Якщо фішка бігуна завершує переміщення на такій клітинці, гравець отримує кредити або безплатно бере кубик. Також гравець може позбутися слабкого кубика, почистивши свою обойму.
  • Короткий шлях. Гравець може перемістити свого бігуна на відповідну клітинку на полі, витративши монети або переміщення.
  • Реактивний ранець. Потрапивши на цю клітинку, гравець подвоює кількість позосталих очок переміщення (кількість слідів).

Кінець гри

Як Гікач вже казав вище, гра закінчується, коли чийсь бігун досягає фінішу. Якщо це єдиний гравець, він стає переможцем. Інакше дивляться, чий бігун зупинився далі після перетину фінішу. Якщо знову нічия, грається ще один раунд.