Кількість
|
Вартість
|
||
|
Хардкорна економічна стратегія про колонізацію Червоної планети. Настільна гра «On Mars» була розроблена в 2019 році. У 2019-20 роках гра ставала номінантом конкурсу «Cardboard Republic Laurel» і срібним призером конкурсу «Diamant d'Or». «On Mars» отримав відмінні оцінки та відгуки на сайті «BoardGameGeek». З кожним днем гра «На Марсі» піднімається все вище в рейтингу найкращих стратегічних ігор всіх часів.
Перед вами російська локалізація. Ви можете купити англійське видання - "On Mars".
На Марсі гра: Підкорення Марса від Ласерди й О'Тула
Настільна гра «На Марсі» створена знаменитим Віталом Ласердою. Читачі Гікача добре знають цього геніального португальського геймдизайнера за такими шедеврами, як «Канбан», «Галерист», «Лісабон», «Vinhos» і «План втечі».
Оформив «On Mars» не менш знаменитий художник Ян О'Тул, який проілюстрував усі перераховані вище ігри Ласерди (випущені видавництвом Eagle-Gryphon Games), а також такі хіти, як «Rococo Deluxe», «Чорний ангел», «Pipeline», «Nemo's War» і «The Reckoners».
Створення колонії на Марсі
У 2037 році космонавти приватних компаній, що діють під егідою оонівського Департаменту операцій і марсіанських досліджень (DOME), прибувають на Марс, щоб зайнятися будівництвом і розвитком колонії. Мета DOME - створити велику, сучасну та самодостатню колонію, абсолютно незалежну від Землі.
У ролі перших поселенців гравці займуться дослідженням планети, будівництвом шахт, генераторів енергії, концентраторів кисню, водозбірників, теплиць і укриттів. Вони будуть розвивати технології та втілювати в життя наукові проекти, наймати фахівців і укладати контракти, обмінювати або купувати товари на чорному ринку. Шатли будуть курсувати між орбітальною станцією та колонією, а новітні марсоходи та космічні кораблі відправляться за ресурсами - у найвіддаленіші куточки планети, на супутники та в пояс астероїдів.
Гравцям пропонується взяти участь у найглобальнішому проекті людства та залишити свій слід у новітній історії! Учасники гри напишуть перший розділ колонізації Марса. Вони будуть намагатися внести свій вклад у розвиток колонії - і перемогти, набравши якомога більше очок.
І на Марсі будуть маркери квітнути
Партія складається з раундів, кожен раунд ділиться на 2 фази - колонізації та шаттла.
- Фаза колонізації
Гравці ходять по черзі, виконуючи 1 основну дію та 1 додаткову факультативну дію. Черговість визначається розташуванням фішок на треку порядку ходу. Дії залежать від того, де знаходяться фішки гравців. Ліва сторона ігрового поля являє собою космічну станцію на орбіті, а права - колонію на поверхні планети.
Дії орбітальної станції:
- Капсула. Дозволяє переміститися в колонію.
- Отримання проекту. Гравець бере одну з доступних карт проекту та зазначені на ній ресурси або кристали.
- Дослідження нових технологій. Гравець бере 1 плитку технологій. Вартість деяких плиток потрібно сплатити батареями та ресурсами.
- Дослідження та розробки. Гравець пересуває плитки технологій на своєму планшеті вправо - одну плитку двічі або по одному разу дві різні плитки. Вартість дослідження вказується над відповідним стовпцем. У деяких місцях даються бонуси.
- Постачання. Гравець бере один ресурс або один кристал зі сховища на ігровому полі.
Дії колонії:
- Центр керування. Дозволяє переміщати ботів і/або марсохід по гексам ігрового поля. У гравця є два очка руху. Можна витратити кристал, щоб отримати додаткове очко руху. Боти - прибиральники та будівельники. Марсоходи збирають кристали та плитки відкриттів / досліджень.
- Зведення будівель. Гравець може побудувати шахту, генератор, водозбірник, теплицю або кисневий концентратор, сплативши вартість будівництва. Нова будівля зводиться поруч з будівлею того ж типу. Гравець отримує ресурси відповідно числу суміжних гексів даного типу. Споруджуючи будівлі, гравці розміщують свої куби в зоні прогресу.
- Оновлення будівель. Використовуючи проект, гравець перебудовує раніше зведений будинок, перетворюючи його в просунуту будівлю. Просунуті будівлі дають ресурси при подорожі на орбіту та відкривають спеціальні додаткові дії.
- Зустріч корабля. Віддавши 1 воду та 1 рослину, гравець відправляє один зі своїх кораблів в ангар, розміщує нових колоністів і виставляє нового бота в порожнє укриття.
- Найняти вченого / отримати контракт. Спочатку розбирають вчених, а потім - контракти. Гравець бере карту (і маркер вченого) і оплачує її вартість.
Одноразово за хід гравець може зробити 1 додаткову дію. Додаткові дії вказуються на планшеті бази.
Якщо гравець сприяє досягненню мети на карті місії, він отримує кристали та просуває маркер відстеження місії.
- Фаза шатла
Фішка шатла просувається на одну поділку треку. Гравець може відправитися в колонію, переставивши свою фішку в будь-яку вільну комірку треку порядку ходу на стороні колонії (і отримати бонус комірки). Подібним чином гравець переставляє фішку в клітинку на стороні орбіти, якщо вирішує покинути колонію.
Кінець гри
Партія завершується, коли гравці виконують три місії. Учасники грають ще один раунд, пропускаючи фазу шатла.
Гравці отримують очки за:
- куби в зоні прогресу;
- кораблі в ангарах (3 очка за кожен корабель);
- колоністів у житлових областях;
- плитки технологій;
- просунуті будівлі;
- вчених (3 очка за кожну просунуту будівлю зазначеного типу);
- карти контракту (тут можна як заробити очки, так і втратити їх).
Перемагає гравець з найбільшою кількістю очок.