Кількість
|
Вартість
|
||
|
Кооперативна гра на виживання в дусі фільму «Чужий». Настільна гра «Nemesis» була розроблена в 2018 році польським геймдизайнером Адамом Квапінским (творцем «Lords of Hellas») при співпраці Михайла Орача («Neuroshima HEX!», «Cry Havoc», «Це моя війна»).
Над текстами працювали відомі польські фантасти Міхал Холева і Кшиштоф Піскорський. Піскорського Гікач знає по крутому фентезійному роману «Тенеграф» і пригодницькому кооперативу «Спаплюжений Грааль».
Гра «Немезіс» зібрала дуже багато грошей на «Кікстартері» - не в останню чергу за рахунок своїх прекрасних мініатюр. У 2018 році гра стала номінантом конкурсу «Golden Geek» в категорії «Краща тематична гра». Також потрібно відзначити, що зараз «Немезіс» входить в ТОП-50 кращих ігор всіх часів і займає 11-е місце в рейтингу кращих тематичних на сайті «BoardGameGeek».
Немезіда гра: напівкооперативний космічний хоррор
Команда космічного корабля, борознить простори далекої галактики, з незрозумілої причини виходить з глибокого сну. Космонавти відразу ж недолічуються одного члену екіпажу - хтось розбив кріокапсулу і витягнув тіло...
Далі, за законами жанру, починається справжня жесть. Личинки прибульців стають трутнями, осміліли повзуни і мисливці нападають все частіше. Космонавти гинуть як мухи... І ось вже останній вцілілий боєць поливає вогнем коридор корабля, намагаючись зупинити мерзенних інопланетних тварюк, вчений шукає рішення в своїй імпровізованій лабораторії, поки хтось вибиває двері, а тим часом зрадник викрадає рятувальну капсулу.
Щоб перемогти, гравцеві потрібно вижити, виконати одну з двох місій, отриманих на початку гри, і благополучно повернутися на Землю - в рятувальній капсулі або в кріокамері.
Підготовка до гри
Перед початком партії гравці вибирають персонажів з унікальними здібностями і характеристиками. Вони беруть фігурки героїв, планшети і колоди карт дій, що відрізняються. Кожен гравець також отримує одну карту початкової зброї, дві карти знахідок і дві карти місій - особисту мету і завдання корпорації.
На ігровому полі розміщуються жетони відсіків, дослідження, двигунів, рятувальних капсул, карта координат, фішка курсу і фішка часу. На планшет прибульців викладаються жетони яєць і карти вразливостей. Жетони прибульців - порожні, личинки, повзуни, трутні і королева трутнів - поміщаються в спеціальний мішечок.
Ігровий процес Nemesis
Партія складається з раундів. Кожен раунд ділиться на дві фази - гравців і подій.
-
Фаза гравців
Гравці добирають карти дій з особистих колод - до 5 карт в руку. Учасники по черзі роблять по дві дії. Це продовжується до тих пір, поки всі не спасують.
Щоб виконати дію, гравець повинен скинути кількість карт дій, равних її вартості.
- Рух (Вартість - 1 очко дій). Пересунути персонажа в сусідній відсік.
- Обережний рух (2 очка). Рух без кидка кубика на шум.
- Підняти важкий об'єкт (1 очко).
- Обмін (1 очко). Можна обмінятися предметами і об'єктами з персонажами в тому ж відсіку.
- Зібрати предмет (1 очко). Потрібно скинути дві карти з синіми компонентами, щоб отримати карту зібраного предмета.
- Постріл (1 очко). Гравець атакує з допомогою карти зброї, скинувши з неї 1 фішку боєприпасів. Прибулець повинен знаходитися в тому ж відсіку. У бою гравець кидає бойовий кубик. При попаданні на підставку фігурки прибульця кладуться фішки шкоди. Якщо це повзун або трутень, відкривається карта атаки прибульця і витривалість порівнюється з пошкодженням. Щоб вбити прибульця, сумарне пошкодження повинне бути не меншим значення витривалості на карті. У разі мисливця або королеви відкривається дві карти атаки прибульців і показники витривалості складаються.
- Рукопашна атака (1 очко). Атака без використання зброї. Прибулець повинен знаходитися в тому ж відсіку. Менше шансів завдати шкоди, причому можна самому отримати поранення.
Ще є різні дії на картах дій, предметів і на жетонах відсіків.
- Фаза подій
Фішка часу просувається на одну поділку по відповідному треку. Прибульці атакують героїв, які перебувають в тих же відсіках, і отримують пошкодження від фішок вогню. Потім відкривається і розігрується верхня карта з колоди подій. На карті вказано, які саме прибульці будуть пересуватися і на яку відстань. Після пересування активується ефект події. З мішечка дістається один жетон прибульця:
- жетон личинки скидається, замість нього в мішок додається жетон трутня;
- жетон повзуна скидається, замість нього в мішок додається жетон мисливця;
- жетон трутня повертається в мішок, всі гравці, окрім тих, чиї персонажі б'ються з прибульцями, виконують кидок на шум;
- жетон мисливця повертається в мішок, всі гравці, окрім тих, чиї персонажі б'ються з прибульцями, виконують кидок на шум;
- жетон королеви повертається в мішок. Якщо в гнізді є персонажі, туди ставиться фігурка королеви і розігрується зіткнення. Інакше на планшет прибульців додається жетон яйця;
- порожній жетон повертається в мішок, в мішок додається жетон трутня.
Як перемогти?
«Немезіда» - це кооперативна гра, але в ній є переможці і переможені. Як Гікач вже говорив вище, для перемоги гравець повинен виконати одну з двох місій, а потім або зануритися в гібернацію, або полетіти на рятувальній капсулі. Уже після першого зіткнення з прибульцями кожен гравець повинен вибрати одну карту місії, скинувши іншу.
Карта місії може вимагати від гравця:
- знищити гніздо чужих;
- виявити вразливість;
- відправити сигнал;
- довести корабель до Землі / Марса;
- погубити персонажа іншого гравця;
- залишитися єдиним, хто вижив (ось вам і кооператив).
Рятувальні капсули відкриваються, коли гине перший персонаж, а камери глибокого сну - коли фішка часу досягає синього поділу на треку. Процес самознищення запускається, коли фішка на відповідному треку досягає жовтого ділення.
Умови перемоги перевіряються в такому порядку:
- Двигуни. Якщо два з трьох двигунів пошкоджені, корабель вибухає разом з чужими;
- Координати. Якщо корабель прямує не в бік Землі, всі персонажі в глибокому сні гинуть;
- Зараження. Гправці, що вижили перевіряють карти інфекцій. Якщо на цих картах є напис «Заражений!», Персонаж може загинути.
- Місія. Гравці, що вижили перевіряють, чи виконали вони свої місії.