Кількість
|
Вартість
|
||
|
Настільна гра «Оркономіка» - тематичний випуск гри «Економікус» в фентезійному сеттінзі. Гра вийшла в 2017 році. Розробили її відомі російський геймдизайнер Федір Корженко («Економікус», «Танчики») і Тимофій Бокарьов (читачі Гікача знають його як творця «Свинтуса» і інших ігор цієї серії).
Оркономіка гра: економічна стратегія з аукціоном і контролем територій
Дії гри відбуваються в світі орків. За «Володарем перснів» і «Вархаммеру» могло здатися, що цих безмозких варварів цікавить тільки війна, розширення і руйнування, але це не зовсім так. Виявляється, у орків теж є економіка. Нехай і зі своїми приколами, з галузями контрабанди, тотемоведення, збройової справи, харчопрому, бойового туризму т.д. Рейдерські захоплення та нашаманівання криз - тут теж звичайна справа.
Учасники стають орками і борються за контроль галузей економіки. Вони отримують прибуток за свої компанії в активних галузях, торгуються за компанії на аукціоні або створюють їх через стартапи. У грі перемагає той, хто першим набере певну кількість трофеїв (залежить від числа гравців).
Ігровий процес Orconomics
Активний гравець кидає кубики, підсумовує значення на них і переміщує жетон активності в галузь з відповідним номером.
Якщо на кубиках випадає дубль, настає Зима. Гравці платять відсотки за кредитами (за кожну закладену компанію віддають стільки черепів, скільки всього фішок в галузі) і беруть по одній карті впливу з колоди. Жетон кризи переміщається в наступну галузь за годинниковою стрілкою.
- Прибуток
Компанії в галузі з жетоном активності і компанії в сусідніх галузях приносять своїм власникам зазначений в галузях дохід або збиток. Також власники компаній в активованих областях можуть скористатися золотими властивостями даних областей.
Гравець з найменшим числом трофеїв отримує 3 жетона черепів в знак компенсації.
- Аукціон
Якщо в галузі з жетоном активності є вільні місця для компаній, гравці влаштовують аукціон за право розміщення своєї компанії. Стартова ціна - поточна вартість галузі. Гравці по черзі або підвищують ставку, оголошуючи, скільки черепів вони готові поставити, або пасують. Переможець аукціону сплачує свою ставку, розміщує фішку власної компанії в вільному осередку і збільшує галузеву вартість, вказуючи ціну, за яку він купив компанію.
- Стартапи
Стартапи - це фішки компаній, розміщених не в зоні компаній, а на зображенні. Вони впливають тільки на визначення лідерства в галузі. Стартап може стати повноцінною компанією, якщо гравець скине карту впливу. Тільки один стартап може стати компанією. Якщо є кілька претендентів, вони влаштовують аукціон. Ставки робляться в картах впливу. Переможець аукціону скидає поставлені карти впливу і переміщує фішку стартапу в область компаній.
Кожен гравець може створити один стартап в одній з активних областей, витративши 3 черепа.
Будь-який бажаючий може купити одну карту впливу за 7 черепів. Далі хід передається наступному гравцеві за годинниковою стрілкою.
Криза, кредити і карти впливу
Жетон кризи блокує властивості галузі і змінює показник доходу на -1.
Коли завгодно гравець може взяти в кредит 7 черепів, перевернувши фішку своєї компанії кістками вгору. Можна повністю погасити кредит і перевернути фішку назад, заплативши 7 черепів і відсотки по кредиту.
Гравець може розіграти карту впливу в будь-який момент ходу, за наведених на ній умовав. Він вирішує, проти кого розігрує карту, і застосовує її ефект.
Жетони трофеїв
Гравець отримує жетон трофея, коли відкриває свою першу компанію в галузі або стає лідером за кількістю компаній в поточній галузі. Він втрачає жетон трофея, коли позбавляється останньої своєї компанії або лідерства в поточній області.
Для перемоги в грі потрібно зібрати певну кількість жетонів трофеїв: удвох - 9, втрьох або вчотирьох - 8, вп'ятьох - 7.