Кількість
|
Вартість
|
||
|
Культова економічна стратегія про протистояння фентезійних рас. Захоплення територій, розчищення планшета, побудову движка, пасивне отримання енергії (чаші сили) і розгалужена система бонусів. Коли Гікач вперше зіграв в «Терру Містику», він був вражений незвичайним сплавом механік, а також тим, скільки потрібно прораховувати і продумувати наперед. Так, це справжній євро-хардкор для справжніх гиків!
Terra Mystica гра: найкраща стратегія 2013 року
Настільна гра «Терра Містика» була розроблена в 2012 році німецькими Геймдизайнером Йенсом Дрйогемюллером і Хельге Остертагом. Читачам Гікача відомо, що через п'ять років ці хлопці відправлять «Терру Містику» в космос в рамках свого «Проекту «Гайя». Але це вже зовсім інша історія ...
У 2012-14 роках «Terra Mystica» ставала номінантом конкурсів «Jogo do Ano», «Le Lys Passioné», «Diana Jones Award», «Spiel des Jahres», «Golden Geek» (в категоріях «Найбільш інноваційна гра» і « найкраще оформлення / презентація ») і переможцем конкурсів« Meeples 'Choice »,« Gouden Ludo »,« Deutscher Spiele Preis »,«Hra roku»,«International Gamers Award»,«JUG»,«Nederlandse Spellenprijs»,«Tric Trac » і «Golden Geek» в категоріях «Краща гра року» і «Краща стратегічна гра».
Гра стала по-справжньому революційною для свого часу. Досить швидко вона потрапила в ТОП-10 кращих ігор всіх часів на сайті «BoardGameGeek». Зараз «Терра Містика» займає 14-е місце в цьому рейтингу і 13-е місце в рейтингу кращих стратегій.
Терраформування, будівництво і культи
Учасники гри керують асиметричними фентезійними расами. В ході гри вони розширюють свої володіння і будують на ділянках будівлі. Будівництво можливо тільки на землях свого типу, а землі ці розкидані по всій карті - спробуй до них доберись. Тому гравцям доведеться доволі часто терраформувати найближчі ділянки. На ігрових планшетах вказані кола трансформації і вартість лопат.
Будівництво завжди починається з житлових будинків. Будинки перебудовуються в торгові пости, а далі можливі два варіанти.
- перебудувати торговий пост в фортецю;
- перебудувати торговий пост в храм, а храм - в святилище.
При будівництві з планшета беруться крайні ліві фішки відповідних будівель і відкриваються зазначені під ними бонуси. Фішки перебудованих будинків повертаються назад на планшет, закриваючи бонуси.
Гравці також розвивають свої фракції за чотирма культами, виставляючи жерців на відповідні треки. Просуваючись по треках, фракції отримують силу і бонуси в кінці раундів.
Початок гри
Гравці вибирають раси, отримують компоненти свого кольору і розставляють їх на планшетах. Потім вони беруть зазначені початкові ресурси, заповнюють фішками чаші сили і виставляють маркери на треки культів згідно стартовими умовами. Випадковим чином для кожного раунду вибираються жетони цілей. Також відкриваються бонусні жетони - кількість гравців + ще 3.
Гравці по черзі - від першого гравця до останнього - виставляють по одному житловому будинку на території свого типу. Потім вони виставляють ще по одному будинку в зворотному порядку, починаючи з останнього гравця. Бонусний жетон першим вибирає останній гравець, після нього жетони вибирають інші гравці проти годинникової стрілки.
Ігровий процес
Партія триває шість раундів. Кожен раунд ділиться на такі фази:
-
Фаза доходу
Гравці отримують ресурси звідусіль, де намальована рука - відкриті осередки планшетів, бонусні жетони, жетони благословення і т.д. Відкриті осередки будівель на планшеті приносять робочих, торгові пости - монети, храми - жерців. Якщо гравець отримує силу, він переганяє таку ж кількість фішок з першої чаші в другу. Коли перша чаша спорожніє, фішки перегоняются з другої чаші в третю. Фішки сили з третьої чаші гравець може використовувати.
-
Фаза дій
Гравці ходять по черзі. Активний гравець виконує одну дію:
-
Терраформування і будівництво
Гравець будує будинок на досяжній вільній ділянці свого типу. Це може бути сусідня ділянка, пов'язана мостом ділянка або яка примикає побічно по річці (дальність залежить від значення навігації на треку).
Вартість будівництва вказана на планшеті. Якщо земля непридатна для будівництва, її потрібно терраформувати. На колі трансформації зазначено, скільки потрібно лопат, щоб перетворити ділянку в землю свого типу. Вартість лопат приведена на треку трансформації. Ще лопату можна отримати, скориставшись дією сили, бонусним жетоном і т.д.
-
Поліпшення навігації
Витративши зазначені ресурси, гравець просуває свою фішку по треку навігації, отримує переможні очки і збільшує дальність навігації.
-
Поліпшення трансформації
Витративши зазначені ресурси, гравець просуває свою фішку по треку трансформації, отримує переможні очки, таким чином знизивши віртість лопат.
-
Перебудова будівель
Гікач вже розповідав вище, в якій черговості перебудовуються будівлі. Вартість будівництва будівлі наведена на планшеті. Будуватися поруч з будівлями опонента вигідніше (витрачається менше монет), але опоненти отримують фішки сили за свої найсильніші будівлі по сусідству. Противник може відмовитися від отримання сили. Якщо він отримує силу, він переганяє фішки сили в наступну чашу і втрачає переможні очки (на одне менше, ніж отримана сила).
Після будівництва фортеці з'являється нова спеціальна дія. Коли гравець будує храм або святилище, він отримує жетони благословення. Властивості жетонів благословення стають активними відразу ж.
У будь-який момент ходу гравець може створити місто. Для цього у нього має бути 4 примикаючих будівлі, які не є частиною іншого міста, а сумарна сила цих будівель - 7 або більше. Створивши місто, гравець вибирає жетон міста і отримує зазначені на ньому нагороди.
-
Виставлення жерця
Під треками культів є місця для виставлення жерців. Виставивши жерця на вільне місце, гравець просуває маркер за відповідним треком. При цьому можна отримати силу.
-
Дія сили
Гравець витрачає фішки сили з третьої чаші, переганяючи фішки в першу. Він закриває плашкою одну з доступних дій сили і будує міст, отримує монети, лопати, робочих, жерця і т.д.
Якщо сили не вистачає, можна перегнати фішки з другої чаші в третю, видаливши з другої чаші таку ж кількість фішок. У будь-який момент ходу можна конвертувати силу з третьої чаші в жерця, робочого або монету за не дуже вигідним курсом.
-
Спеціальна дія
Спеціальні дії, зазначені в помаранчевих восьмигранниках, використовуються один раз на раунд, після чого закриваються плашками.
-
Пас
Гравець має право спасувати до кінця раунду. Тепер він може тільки пасивно отримувати силу. Якщо гравець спасував першим, йому дістається фішка першого гравця. Спасувавши, гравець отримує бонуси після пасу, якщо вони вказані на його бонусному жетоні, і вибирає новий жетон.
-
Фаза бонусів культів
У лівій частині жетонів цілей вказуються умови отримання переможних очок протягом раунду, а в правій частині - нагороди за просування по треках культів.
З помаранчевих восьмигранників спеціальних дій прибираються плашки. На кожен невибраний бонусний жетон викладається 1 монета. Жетон мети перевертається обличчям вниз. Починається новий раунд ..
Визначення переможця
Гра закінчується після шостого раунду. До отриманих в процесі партії очок додаються очки за культи, землі і ресурси, що залишилися.
- лідер на кожному треку культу отримує 8 очок, другий гравець - 4 очка, третій - 2 очка.
- гравець з найдошим ланцюжком будівель (рахується і непряме примикання згідно параметру навігації) отримує 18 переможних очок, другий - 12 очок, третій – 6 очок.
- всі невитрачені ресурси конвертуються в монети. Кожні три монети - це одне очко.
Гравець з найбільшою кількістю очок стає переможцем.