Кількість
|
Вартість
|
||
|
КУЛЬТОВА ЕКОНОМІЧНА СТРАТЕГІЯ
Настільна гра «Цолькін: Календар майя» - культова економічна стратегія з механікою виставлення робітників. Це найуспішніший проект Сімоне Лучіані, який доклав руку до створення таких ігор, як «Подорож Марко Поло», «Гранд-отель «Австрія»» і «Лоренцо Чудовий». Розроблена в 2012 році, гра розбурхала розуми оглядачів і завоювала серця простих гравців. Гра ставала номінантом, лауреатом і призером кількох десятків престижних конкурсів, а також переможцем «Meeples' Choice-2012», «Swiss Gamers Award-2012», «Japan Boardgame Prize Voters' Selection-2013», «Le Lys Passioné-2013», «Ludoteca Ideale Official Selection-2013», «Tric Trac d'Argent-2013» і «Games Magazine-2014». На даний момент гра входить в ТОП-50 кращих ігор світу за версією сайту «BoardGameGeek».
МАГІЧНІ ШЕСТЕРІНКИ
Найоригінальніша, найбільш інноваційна частина гри – це дивовижний механізм шестерень, що перетворює, загалом-то, звичайний міпл-плейсмент в по-справжньому глибоке євро з довгостроковим плануванням. Центральна шестерня Цолькін з 26 зубцями кожен раунд повертає п'ять інших шестерень, що являє собою знамениті міста майя - Паленке, Уксмал, Тікаль, Йашчілан, Чичен-Іца. Таким чином відкриваються нові локації, куди гравці будуть відправляти своїх робітників. Розміщені робочі прокручуються разом з колесом – чим далі вони просунуться за годинниковою стрілкою, тим цікавіші бонуси отримає їх власник, коли вирішить забрати їх. Здавалося б, все просто: посади робітника на карусель – і нехай собі катається, проте постійні продовольчі кризи й гостра нестача ресурсів змушують знімати трудівників завчасно, щоб отримати хоч який-небудь дохід.
ВИСТАВЛЕННЯ І ПОВЕРНЕННЯ РОБІТНИКІВ
В ході раунду гравці здійснюють дії, годують робітників (якщо це день їжі), після чого шестерня Цолькін повертається за годинниковою стрілкою і починається новий раунд. Гравець може або виставити робітників, або забрати їх і виконати дії. При виставленні робочих гравець платить не тільки вказану на клітинках кількість зерна, а й додаткове зерно за розміщення робітників згідно спеціальної таблиці. При поверненні робочих гравець виконує дію, зображену навпроти клітини. Він може виконати попередню дію на шестерінці, компенсувавши відстань зерном – по одному за кожну клітинку в зворотному напрямку. Якщо гравець забуде зняти свого робітника з шестерінки, той буде скинутий після здійснення обороту.
ДІЇ НА ШЕСТЕРІНКАХ
Шестерня Паленке дозволяє отримувати зерно й дерево. Наявність зерна та дерева навколо Паленке визначається тайлами поля і лісу. Щоб збирати зерно спочатку треба вирубати ліс. В іншому випадку доведеться спалити ліс і розгнівати тим самим богів.
Шестерня Йашчілан дозволяє добувати зерно, дерево, камінь, золото та сині черепи, потрібні для отримання переможних очок на шестерінці Чичен-Іца.
Шестерня Тікаль дозволяє просунутися по треках технологій, а також будувати будівлі й монументи. Для цього будуть потрібні ресурси.
Шестерня Уксмал дозволяє обмінювати ресурси, підніматися в храмах, отримувати нових робітників і будувати будівлі за зерно.
Коли гравець забирає робітника з шестерінки Чичен-Іца, він розміщує на вільній (тобто не зайнятій іншим черепом) клітинці кришталевий череп, після чого отримує переможні очки та може просунутися по сходах храмів.
БУДІВЛІ ТА ТЕХНОЛОГІЇ
Коли гравець будує будівлі, він отримує одноразовий ефект – просувається за шкалою технологій, піднімається по сходах храмів, отримує зерно, переможні очки і т.ін. Ефект ферм постійний – вони можуть прогодувати одного або декількох робітників або надають знижку при годівлі робітників. На монументах вказані умови отримання переможних очок у кінці гри. Технології дають певні бонуси при виконанні дій, наприклад, додаткове зерно при отриманні зерна, додаткові ресурси при отриманні ресурсів, додатковий череп при отриманні черепів, дають знижку на будівництво, нагороджують зерном і переможними очками за будівництво або дозволяють просунутися в храмах за ресурси.
ХРАМИ
Дії на деяких шестернях дозволяють гравцям просунутися в храмах. Верхню сходинку храму може займати лише один гравець. Гравець опускається в одному з храмів, коли випрошує у богів зерно або спалює ліс. Коли настають дні їжі, гравці годують кожного робітника двома зернинами, а потім отримують нагороди за храми. У середині епохи гравці отримують ресурси й черепи в залежності від поточного положення маркерів на сходах. У кінці епохи гравці отримують переможні очки за положення на сходах, а лідер у кожному з храмів може розраховувати на додаткові переможні очки. Гра закінчується, коли повністю обернеться шестерня Цолькін. Гравці додають до набраного в ході партії результату очки за невитрачені ресурси й окуляри за монументи.