Кількість
|
Вартість
|
||
|
Цікава економічна стратегія з механікою програмування дій. Настільна гра «Smartphone Inc.» була розроблена в 2018 році російським геймдизайнером Іваном Лашиним. Учасникам гри пропонується очолити великі корпорації та зайнятися виробництвом і продажем смартфонів.
ГРА КОРПОРАЦІЯ СМАРТФОН, АБО ПОЧОМУ ДЕВАЙС ДЛЯ НАРОДУ?
Гравці отримують фішки свого кольору - маркери офісів, товарів і прогресу - та поміщають їх у відповідні відділення ігронайзера. Кожен гравець бере два планшета дій зі значками чорних і білих смартфонів, а також ширми і поліпшення свого кольору.
ПЕРЕБІГ ГРИ
Партія триває рівно п'ять раундів, а кожен раунд ділиться на вісім фаз:
- Планування
Гравці таємно планують свої дії за ширмами. Один планшет кладеться поверх іншого так, щоб перекривалось від однієї до чотирьох комірок. На планшети можна додавати поліпшення, перекриваючи дві комірки по горизонталі чи вертикалі. Всі видимі символи будуть активними до кінця раунду. Це дуже оригінальна механіка, Гікач ще не зустрічав нічого подібного в настільних іграх.
- Формування
Гравці коректують ціни на товари з урахуванням -$/+ $ на видимих символах перекритих планшетів. Стартова ціна завжди дорівнює 5$.
- Виробництво
Гравці виробляють товари за кількістю чорних символів виробництва, числа перекритих комірок і невикористаних жетонів поліпшень. Маркери вироблених товарів переміщаються до спеціального відділення планшета.
- Поліпшення
Гравці по черзі (в порядку зростання встановлених ними цін) беруть:
- поліпшення, якщо на планшеті активний помаранчевий символ виробництва;
- жетон товару, якщо помаранчевий символ виробництва перекритий.
- Відкриття технологій
Гравці отримують маркери прогресу за кількістю активних символів технології на перекритих планшетах. Маркери розміщуються під технологіями. Технологія вважається вивченою, якщо загальна кількість розміщених маркерів прогресу дорівнює її ціні. В такому випадку гравець повертає назад свої маркери прогресу й виставляє фішку офісу. Кожна вивчена технологія дає певний бонус. Вивчені технології з патентами приносять додаткові очки наприкінці гри.
- Логістика
Учасники починають гру з одним офісом у вибраному регіоні. У фазу логістики вони можуть потрапити до інших регіонів. Гравці отримують маркери прогресу за кількістю активних символів логістики на планшетах. Ці маркери виставляються в місці входу до нового регіону. Коли їхня кількість дорівнює вартості входу, маркери прогресу повертаються до запасу, а в регіоні виставляється офіс.
- Продаж
Гравці по черзі продають маркери вироблених товарів. Щоб продати товар, у гравця повинен бути офіс в регіоні. Гравець ставить маркер товару на вільного покупця. На комірках червоних покупців вказані максимальні ціни, які вони можуть заплатити за товар. Покупці у фіолетових комірках готові заплатити встановлену вартість, якщо вивчені потрібні їм технології.
- Отримання
Кожен гравець збільшує кількість проданих товарів на встановлену ціну - й отримує відповідну кількість переможних очок. Крім того, гравці отримують переможні очки за контроль регіонів - більшість проданих товарів свого кольору.
Наприкінці раунду всі маркери товарів повертаються гравцям. Викладаються нові поліпшення. Всі ціни знову встановлюються на значення «5».
ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ
Після закінчення п'ятого раунду гравці переходять до підрахунку очок. Вони додають до очок, набраних у процесі гри, очки за патенти та ритейлерів. Перемагає гравець з найбільшою кількістю очок.
Плашки ритейлерів розміщуються в регіонах, якщо гравців менше п'яти. У таких регіонах не можна продавати, але якщо якомусь гравцеві вдасться виставити офіс у регіоні в фазу логістики, він може розраховувати на додаткові переможні очки.