Кількість
|
Вартість
|
||
|
ЮВІЛЕЙНЕ ВИДАННЯ ДО 15-РІЧЧЯ МЕГАПОПУЛЯРНОЇ ГРИ
Усі творіння Уве Розенберга так чи інак порівнюють з «Agricola», бо саме гра про розвиток господарства у далекому 17-му сторіччі стала еталоном класичних євроігор. Кризовий розподіл ресурсів, розміщення працівників, розвиток планшета, карти подій – комбінацію цих механік було позичено у безліч сучасних настілок, а проте «Агрікола» все ще доладно працює навіть за 15 років від моменту виходу першого видання і грається на рівні з сучасницями. Серед інших ігор Розенберга Гікач відзначить настілки «Каверна», «Во славу Одіна», «Нусфьорд».
До «Agricola 15th Anniversary Box» зібрано усі промо, що давно не додруковувались, нові карти (що особливо стосується колод удосконалень), покращені деревʼяні компоненти в особливій скриньці з магнітною кришкою, усі можливі (включно з новими) кімнати й предмети та оновлену книжку правил з revised версії гри. Перед вами не просто делюкс коробка, а й класичне збільшене вмістилище для доповнень, бо ж органайзер у коробці ювілейного видання розрахований більше, ніж просто на базову гру.
Підготовка до гри Агрікола
Розберімося, що є чим у цій комплексній грі про фермерів після завершення страшних часів чумної епідемії. Нижче наведено список компонентів та місця, на які їх слід розмістити під час підготовки до партії.
- Великий планшет дій. Його поділено на 14 комірок, кожна відповідає одному з раундів гри. На ньому будуть розміщатися карти дій. Додатково він має позначк для дій, що постійно будуть доступні гравцям, та дві різні додаткові плитки, що доєднуються до нього в залежності від кількості учасників. За двох учасників плитка містить лише перелік того, що приносить переможні очки, а для 3-4 ще й додаткові комірки дій.
- Планшети ферм – особисті для кожного гравця і від самого початку відзначають лише дві комірки з 15 під будинок родини з двох кімнат. Далі гравець зможе додавати особливі плитки до комірок своєї ферми, аби будувати нові кімнати, розорювати поля, будувати загони для випасу та ферми для тримання тварин. Однією з цікавих особливостей «Агріколи» є зонування вашого господарства: ферми мусять бути поруч з фермами, загони поруч із загонами тощо.
- Плитки кімнат і полів. Кожен член вашої родини фермерів потребує кімнати для проживання, тож аби запросити до себе нових родичів, спочатку доведеться спорудити для них житло. На початку партії кімнати будуть простенькі деревʼяні, та потім ви зможете їх поліпшити й зробити камʼяними.
- Карти удосконалень і професій. Особливі червоні карти удосконалень слід випадковим чином розмістити у відповідних комірках поля, а от жовті карти професій і помаранчеві карти удосконалень перемішати окремо та роздати по сім карт обох кольорів кожному гравцеві.
- Карти дій. Перетасуйте окремо карти з різними номерами на сорочці. Ці числа відзначають етап гри. Зберіть колоду таким чином, щоб згори були карти з меншими числами, а під ними числа дедалі зростали. З цієї колоди на планшет дій що раунду виходитимуть нові опції для гравців.
- Жетони ресурсів У Ювілейному виданні вони фігурні й мають особливі органайзери. Виробництво ресурсів не обмежене кількістю компонентів, і якщо сталося вам не вистачило жетонів, Гікач, по-перше, відзначає ваш фермерський професіоналізм, а по-друге, пропонує імпровізувати й позначати ресурси, яких не вистачає в будь-який інший спосіб.
- Фігурки родичів, огорож та ферм. По пʼять чоловічків кожному гравцеві – це ваші робітники. Огорожі та ферми, як і ресурси, теж обмежені в кількості, та не обмежені у використанні. Якщо зуміли побудувати більше, просто використовуйте на позначення щось інше (хоча для того слід неабияк постаратися).
Перебіг гри Агрікола
Кожен з 14 раундів, які триває партія в «Агріколу», має чотири фази.
- Фаза підготування. більшість доступних учасникам дій нанесено на поле, та решта комірок буде додаватися із плином гри завдяки виходу карт дій з колоди. Отже, початку додайте на поле одну нову карту, потім доповніть запаси ресурсів з комірок накопичення (ресурси, що вийшли туди у попередніх раундах, теж залишаються на полі, тож інколи краще почекати й потім зібрати кращий "врожай").
- Фаза роботи. В ній гравці по черзі будуть розміщати на комірках дій своїх родичів-працівників. Це необхідно для збору ресурсів, удосконалення будівель, зведення огорож, створення полів...
- Фаза повернення додому. Усі родичі гравців повертаються до своїх кімнат у маєтку.
- Фаза збору врожаю. Гравці не лише збирають ресурси з засіяних полів, але й можуть розводити худобу та заводити дітей для своїх родичів... ну бо де ще фермерам взяти нових працівників?
Перемога в Агріколі
Переможе гравець з найбільшою кількістю переможних очок. Це ж євро, ще й класичне.
Переможні очки можна здобути за:
- Камʼяні кімнати – по два очки.
- Кожне пасовище (в межах огорожі та незалежно від розміру) – 1 очко.
- Кожен родич – 3 очки.
- 4 поля – 3 очки.
- Кожна пара тварин одного виду – 2 очки.
- Кожен хлів на пасовищі – 1 очко.
Однак, очки можна й втратити за кожен відсутній у господарстві вид тварин та незайняті ділянки землі.