Кількість
|
Вартість
|
||
|
Кооперативна гра про виживання маленьких звірят у суворому постапокаліптичному світі. Настільна гра «Aftermath» була розроблена у 2019 році. Вона отримала відмінні оцінки та відгуки на сайті «BoardGameGeek». Поступово гра піднімається все вище в рейтингу найкращих тематичних ігор.
Це чергове творіння Джеррі Хоторна, добре відомого читачам Гікача за іграми «Про мишей і таємниці», «Плюшеві казки» та «Команавти». Подібно до попередніх ігор, в «Aftermath» сторінки книги є ігровим полем. Кожен розворот - це блок художнього тексту й окрема локація, де будуть діяти пластикові фігурки героїв і ворогів. Механіка гри заснована не на кубиках, а на картах дій.
Відлуння гра. Постапокаліптичні пригоди команди гризунів
На початку партії книга пригод розміщується в центрі столу. Поруч кладеться планшет пригоди і план міста. Гравці вибирають собі героїв з унікальними характеристиками - мишеня Мезію, мишеня Тихоню, хом'яка Мастака або морську свинку Бурчуху - беруть відповідні фігурки та коробочки з компонентами.
Кампанія складається з 27 місій. Місії можна проходити вибірково або послідовно. Для перемоги гризуни повинні досягти не тільки спільних цілей, а й особистих. Упродовж гри вони будуть дізнаватися таємниці минулого і врешті-решт з'ясують, чому зникли люди.
Перебіг гри
Учасники ходять по черзі. Хід гравця складається з таких кроків:
- Добір карт, щоб на руці було 5 карт дій.
- Якщо гравцеві попалася чорна карта катастрофи, він відправляє її до скиду, кидає чорний кубик і додає до випалого результату значення лічильника часу. Якщо отримана сума зрівнялася або перевищила показник катастрофи в розділі, застосовується відповідний ефект або починається полювання ворогів.
- Отримані чорні карти загрози розміщуються на шкалі загрози.
- Виконання дій. Можна виконати скільки завгодно дій, аби вистачало карт.
- Перевірка загрози. Залежно від боку, яким лежить жетон загрози, а також від кількості ворогів, настає або хід ворогів, або гравець зачитує пункт розділу «Все тихо».
Щоб пройти перевірку навику, гравець розігрує карту дії з відповідним символом і додає карти дії, що збігаються за кольором або за значенням. Потім він кидає білий кубик і складає всі значення з бонусами персонажа й екіпіровки. Якщо підсумковий результат більший або дорівнює значенню перевірки, гравець проходить перевірку.
Групові перевірки тривають кілька ходів, значення накопичуються, їх неможливо провалити. У групових перевірках можуть брати участь різні гравці.
Дії героя
- Переміщення. Розігрується будь-яка кількість карт дій (байдуже, якого типу). Значення на картах складаються. Це сума очок руху. Пунктирні білі лінії долаються за 1 очко, а суцільні червоні, сині або зелені лінії - за 3 очки. Якщо колір розіграної карти збігається з кольором суцільної лінії, вона долається за 1 очко руху. Через суцільні білі лінії переміщатися не можна. Розіграні карти скидаються. Потрапляючи на клітинки з жетонами цілі або символами об'єкта уваги, гравець зачитує відповідний пункт розділу.
- Спілкування. Якщо жетон загрози лежить боком «Все тихо», з ворогами на тій самій клітинці можна спілкуватися. Гравець проходить перевірку й прибирає фігурку та карту цього ворога. Якщо гравець провалює перевірку, жетон загрози перевертається боком «Вороги!».
- Активація особливої здатності. Треба розіграти стільки білих карт, яка вартість здібності.
- Обшук. Гравець проходить перевірку на клітинці з жетоном обшуку (складність перевірки - значення на цьому жетоні). У разі успіху гравець отримує нагороду й скидає жетон.
- Позбавлення. Пройти перевірку, щоб позбутися негативних жетонів станів.
- Наснага. Віддати 1 карту дії гравцеві, у якого не більше 2 карт дій.
- Екіпірування. Скинути будь-яку карту дії, щоб перемістити скільки завгодно предметів між рюкзаком і комірками екіпіровки. Також можна обмінятися предметами з іншими гравцями.
- Ближня атака. Якщо жетон загрози лекжить боком «Вороги!», можна атакувати ворога на тій самій клітинці, пройшовши перевірку відповідного навику (складність перевірки - показник захисту ворога). У разі успіху ворог отримує 1 рану.
- Дальня атака. Якщо жетон загрози лежить боком «Вороги!», можна атакувати видимого ворога зброєю далекого бою (у межах дальності зброї), пройшовши перевірку відповідного навику (складність перевірки - показник захисту ворога). У разі успіху ворог отримує 1 рану.
Фігурка ворога забирається з поля, коли число ран стає рівним його очкам життя. У ватажка стільки очок життя, яка кількість гравців.
Хід ворогів
Коти, гризи, забіяки, таргани, скорпіони та їхні лідери активуються, якщо жетон загрози лежить боком «Вороги!», а кількість карт загрози на шкалі більша або дорівнює числу ворогів.
Карта загрози визначає дію ворога. Кожен ворог рухається до найближчого героя на відстань, що дорівнює значенню швидкості. Далі він атакує найближчого видимого героя у межах дальності. Для захисту герой може пройти перевірку будь-якого навику. У разі успіху ворог промахується. Після активації ворога карта загрози скидається.
Кінець місії
Гризуни перемагають, якщо їм вдається виконати цілі місії. Гризуни програють, якщо всі персонажі переможені або закінчується відведений час. Кампанія триває, навіть якщо гравці провалюють поточну місію.