Кількість
|
Вартість
|
||
|
Економічна стратегія про освоєння світового океану в недалекому майбутньому. Настільна гра «Underwater Cities» була розроблена в 2018 році чеським геймдизайнером Володимиром Сухі. Читачі Гікача можуть знати його по крутій грі «Pulsar 2849».
Зараз «Підводні міста» входять в ТОП-100 найкращих стратегічних ігор на сайті «BoardGameGeek», а середня оцінка 8.0 дозволяє розраховувати і на більш високу позицію в пелотоні лідерів. У 2018 році гра увійшла в список номінантів конкурсу «Golden Geek» в категоріях «Краща гра року» і «Краща стратегічна гра».
Underwater Cities гра. Будівництво підводної цивілізації
Настільна гра «Підводні міста» дозволяє заглянути в завтрашній день. Земля перенаселена, а космос досі не підкорений. Єдиний вихід - це підводна експансія і використання ресурсів океану. Учасникам гри належить відправитися глибоко під воду, щоб знайти собі новий притулок.
Там, на дні океану, вони займуться будівництвом підводної імперії з містами-мегаполісами, транспортними тунелями, водорослевими фермами і опріснювальними заводами. Успішність вимірюється кількістю переможних очок. В кінці гри переможе той, хто набере їх більше.
Підготовка до гри
Ігрове поле являє собою карту світу з комірками дій по периметру. На початку гри в спеціальних областях на полі викладаються колода епохи I і колода спеціальних карт вартістю 1 або 2 кредити. Шість спеціальних карт вартістю 3 кредити розміщуються у відповідних комірках.
Учасники гри отримують жетони дій, карти помічників (відрізняються тільки ілюстраціями) і стартові ресурси - по одному жетону водоростей, сталепласта, науки і по два кредити. На асиметричних особистих планшетах розміщуються білі куполи несимбіотіичних початкових міст, а також коричневі і сині жетони метрополій. Гравці отримують по шість карт з колоди першої епохи - три залишають собі, а решту скидають.
Ігровий процес Underwater Cities
Черговість ходу визначається положенням маркерів на відповідній шкалі. Трек Федерації задає порядок ходу в наступному раунді. Гравці, які ходять третіми і четвертими, отримують бонусні ресурси.
У свій хід гравець розігрує одну карту з руки і розміщує жетон дії на вільній комірці дії. Щоб активувати ефект зіграної карти, її колір повинен збігатися з кольором вибраної комірки дії. В іншому випадку гравець тільки виконує обрану дію і скидає карту.
Ефекти можуть бути миттєвими або постійними. Карти з постійними ефектами викладаються в особисту ігрову зону. Деякі карти вимагають активації. Є виробничі, спеціальні карти і карти, які дають очки в кінці гри. Завершивши хід, гравець добирає одну карту.
У кожному раунді гравці роблять по три ходи. В кінці раунду маркер епохи просувається на одну поділку по треку. Коли маркер досягає ділення «Виробництво», підключені будівлі, тунелі, метрополії та розіграні виробничі карти виробляють ресурси. Після цього потрібно погодувати жителів підключених міст, заплативши один жетон водоростей за кожне таке місто. Епоха I триває чотири раунди, епохи II і III - по три раунди. У кожній епосі використовуються свої карткові колоди.
Комірки дій і ефекти карт
Викладаючи жетони дій і/або застосовуючи ефекти карт, гравець може:
- отримати ресурси - жетони водоростей, сталепласта, науки, біоволокна, отримати кредити, переможні очки або нові карти з колоди епохи.
- побудувати несимбіотичне місто з білим куполом або симбіотичне місто з фіолетовим куполом. За це потрібно віддати ресурси. Купол нового міста повинен межувати з раніше побудованим містом.
- побудувати будівлю - ферму за жетон водоростей, опріснювальний завод за один кредит або лабораторію за жетон сталепласта. Фішка будівлі кладеться в одну з порожніх клітинок навколо міста.
- побудувати тунель за один жетон сталепласта і один кредит. Тунелі з'єднують міста в одну мережу, і всі вони повинні вести до стартового міста.
- поліпшити споруду, заплативши жетон науки.
- просунутися по треку Федерації, щоб ходити раніше в наступному раунді.
- взяти з ігрового поля відкриту спеціальну карту на три кредити або верхню спеціальну карту з колоди на 1 або 2 кредити.
- використати карту активації.
Підрахунок очок
До набраних очок в процесі партії додаються очки за:
- коричневий жетон метрополії, якщо він приєднаний до загальної мережі двома тунелями;
- карти бонусів - за ресурси і досягнення;
- ресурси, що залишилися - 1 очко за кожні чотири жетона ресурсів/кредитів;
- підключені міста: 2 очка за місто без будівель, 3 очка за місто з будівлями одного типу, 4 очка - двох типів, 6 очок - всіх трьох типів.
Гравець з найбільшою кількістю очок стає переможцем.