Кількість
|
Вартість
|
||
|
Швидка гра про малювання карт фентезійного світу. Настільна гра «Cartographers: A Roll Player Tale» була розроблена у 2019 році. Вона реалізована в сетингу «Roll Player». З погляду механіки гра належить до жанру «переверни та замалюй», як, наприклад, «Стежки Тукани».
Cartographers: A Roll Player Tale гра. Змагання королівських картографів
Гравці стають картографами королівства Налос і відправляються досліджувати навколишні території, щоб нанести нові географічні об'єкти на карти. Картографи повинні бути готові до непрохідної місцевості та зустрічам з монстрами. Хоча Гікачу здається, що більшою проблемою будуть не монстри, а примхи королеви Джимнакс.
На початку гри учасники беруть олівці й порожні аркуші мапи. Вони вирішують, яка сторона листа використовується в цій партії. Гра триває чотири сезони. Гравці намагаються заробити якомога більше зірок репутації.
Перебіг гри Картографи
Гра триває один рік - чотири сезони, протягом яких королівські картографи складатимуть мапи не тільки згідно з тим, що вони бачать перед собою, а й з огляду примхами королеви: ось вона захотіла, щоб у її землях були ліси, та ще й щоб кожен ліс був на березі річки, то чом би трохи не перекрутити реальну географію, щоб догодити королеві?
Сезони гри складаються з декількох раундів, а кожен раунд ділиться на три фази - дослідження, картографування і перевірка.
- Фаза дослідження. Відкривається нова карта дослідження з обрисами місцевостей. Це те, що картографи бачать протягом своєї місії, однак те, як і де вони зобразять побачену місцевість - особиста справа кожного картографа!
- Фаза картографування. Зазвичай, на карті дослідження зображено два типи місцевості або дві фігури, між якими можуть вибирати картографи.
Всього є шість типів місцевості:
- Ліс, село, ферма та вода - це типи місцевості, що можна зображати за звичайними правилами.
- Монстри - це місцевість, населена різноманітними чудовиськами. Для зображення цієї місцевості картографи обмінюються аркушами мапи й малюють монстрів на чужій мапі - кожна суміжна із коміркою з монстрами вертикально чи горизонтально комірка, що наприкінці сезону не буде закрита будь-яким іншим типом місцевості, буде віднімати репутацію (переможні очки), адже королева вважатиме, що картограф просто побоявся наблизитись до монстрів, щоб замалювати місцевість поблизу.
Карту засідки (карту із монстрами) слід негайно повернути до коробки, щойно картографи замалюють фігуру з неї на аркуші суперника. - Гори - це місцевість, що надрукована на аркушах мапи. Вона не може траплятися на картах дослідження й картографи ніколи не малюватимуть гори. А проте, якщо картограф замалює усі чотири суміжні з горою горизонтально й вертикально комірки, це принесе йому золоту монету - постійний бонус, що приноситиме додаткові переможні очки щосезону. Монети також можна отримати за вибір певної фігури чи типу місцевості на карті дослідження: така можливість завжди відзначена символом на самій карті. Здобуті монети слід відразу замалювати у себе на аркуші в зоні підрахунку переможних очок.
Фігури з карти дослідження можна розмістити у будь-якому підхожому вільному місці. Щоб краще припасувати фігуру, ви можете у юудь-який спосіб обертати або навіть віддзеркалювати її.
Особливою умовою також є вихід карти руїн: якщо у фазу дослідження вийшла така карта, слід негайно розкрити наступну карту з колоди. Фігури з наступної карти дослідження необхідно замалювати поверх комірки із зображенням руїн на аркуші мапи.
-
Фаза перевірки Гравці підсумовують значення часу на всіх відкритих картах. Якщо ця сума дорівнює або перевищує число на карті сезону, настає кінець сезону. Якщо це було завершення зими, гра завершується після фінального підрахунку переможних очків.
Кінець сезону та підрахунок очок
Гравці отримують зірки репутації згідно з картами указів. На поточній карті сезону зазначено, які саме укази активні - це і є ті примхи королеви, яким картографи мають намагатися догодити.
Кожен з чотирьох указів у грі принесе вам переможні очки двічі - по разу у різні сезони. Однак слід зважати, коли саме це станеться: ви можете виконувати умови указів наперед, бо навіть якщо певний сезон принесе вам менше очок репутації, у наступному сезоні зібрані за кілька сезонів умови принесуть більше.
Щосезону активними є два укази:
- навесні - перший та другий;
- влітку - другий та третій;
- восени - третій та четвертий;
- взимку - перший та четвертий.
А отже, навіть якщо ви не здобули переможні очки за перший указ наприкінці весняного сезону, виконання умов з нього може принести вам очки наприкінці зими, а, приміром, виконувати умови другого указу після завершення літа вже не буде сенсу: він більше не принесе ПО.
Вимоги карт указів можуть бути найрізноманітнішими: від розташування різних місцевостей поруч одна з одною до заповнення рядків мапи одним типом місцевості, замалюванням найбільших лісів або селищ абощо.
Щойно завершується сезон, гравці перевіряють виконання умов поточного сезону та відзначають здобути ПО у відповідній зоні на аркуші мапи:
- Кожна зазначена монета приносить очко репутації,
- кожна порожня область поряд з монстрами - забирає одне очко репутації;
- всі виконані умови указів записуються кожен у свою комірку.
Усі здобуті за сезон очки репутації слід підсумувати у колонку сезону, щоб наприкінці гри вам легше було визначити переможний рахунок.
Після того, якщо це не було завершення зими, відкривається нова карта сезону. Всі відкриті карти дослідження замішуються в колоду, й, крім того, до неї додається нова карта засідки - карта із монстрами. Якщо станеться, що у певному сезоні карта засідки не виходила, ви однаково маєте додати нову до колоди. Може трапитись, що у певному сезоні їх вийде декілька.
Після підрахунку переможних очок за зимові укази триває фінальний підрахунок переможних очок: гравці підсумовують рахунок усіх чотирьох сезонів у останній колонці відповідної зони. Картограф із найбільшою кількістю очок репутації здобуває перемогу.