Зверніть увагу! Рекомендовані дані про розмір протекторів і кількість пачок носять ознайомчий характер і, в окремих випадках, з тих чи інших причин, можуть бути не точними.
Зверніть увагу. Зараз проходить передзамовлення на українське видання гри Маєтки божевілля.
Гра очікується в січні 2025 року, тоді ж замовлені копії і будуть розіслані замовникам.
Суператмосферна кооперативна гра за всесвітом Г.Ф. Лавкрафта. На відміну від першого видання – напівкооперативу «один проти всіх» – роль Хранителя тепер виконує цифровий застосунок. Настільна гра «Mansions of Madness Second Edition» була розроблена в 2016 році відомою геймдизайнеркою Ніккі Валенс. Гікач добре знає її за такими гітами, як «Жах Аркгема. Третя редакція» і «Прадавній жах».
Друге видання «Mansions of Madness» успішно наслідує і розвиває механіки першого видання. Обидва видання навіть можна об’єднати, якщо придбати спеціальний набір «Conversion Kit», що містить потрібні карти персонажів і жетони монстрів.
У 2016-17 роках гра «Mansions of Madness. Second Edition» ставала номінантом конкурсів «Dragon Awards», «Meeples' Choice», «Board Game Quest» і «Golden Geek» в категоріях «Найкраща кооперативна гра», «Найкраща тематична гра», «Найкраща соло-гра», «Найкраще оформлення» і «Найінноваційніша гра». Гра «Маєтки божевілля 2» досі входить у ТОП-50 найкращих ігор світу на сайті «BoardGameGeek» і в ТОП-20 найкращих тематичних ігор усіх часів.
Маєтки божевілля. Друга редакція. Інноваційний детективний кооператив
Темні провулки й величні маєтки Аркгема сповнені незбагненних сил, приголомшливих таємниць і страшних монстрів. У кімнатах цих старовинних особняків безумні культисти звертаються до Стародавніх, а жахливі тварюки юрмляться під повним місяцем на богом забутих вулицях. Але ось кілька відважних дослідників наважуються відчинити двері маєтків, щоб зупинити це божевілля в Аркгемі... Чи вдасться це їм?
«Маєтки божевілля» ‒ це кооперативна гра в жанрі детективу й жахів для 1‒5 гравців, які виступають у ролі дослідників. Їм доведеться розслідувати загадкові події в моторошних маєтках Аркгема з містичними таємницями, хитромудрими головоломками та монстрами з потойбіччя. Дослідників чекають 4 захопливі сценарії, що відрізняються тривалістю і складністю. Варіативність забезпечує застосунок, який щоразу створює нову мапу й відповідає за неочікувані сюжетні повороти та всілякі головоломки.
Усі гравці діють як одна команда: вони або виграють, або програють разом. Головна мета гравців — дослідити мапу вибраного сценарію, щоб зібрати докази й розгадати таємницю. Крім того, дослідники будуть битися зі страшними монстрами, взаємодіяти з неігровими персонажами й розв’язувати заплутані головоломки.
Перебіг гри. Фаза дослідників
Гравці вибирають персонажів з унікальними здібностями та вміннями - силою, спритністю, спостережливістю, знаннями, волею і впливом. Значення вміння - кількість кубиків, які дослідник кидає, проходячи відповідну перевірку. Усі персонажі починають гру в одній кімнаті на початковій плитці.
Гра «Маєтки божевілля» складається з серії раундів. Кожен раунд складається з двох фаз: фази дослідників і фази міту. У фазу дослідників гравці ходять по черзі, у заздалегідь вибраному порядку. Активний гравець виконує будь-які 2 дії:
Переміщення. Перемістити фігурку свого персонажа на 1-2 суміжні зони.
Атака. Атакувати монстра голіруч або з використанням зброї (враховуючи її дальність) за допомогою застосунку.
Обшук. Вивчити жетон обшуку у своїй зоні за допомогою застосунку.
Дослідження. Вивчити жетон дослідження у своїй зоні за допомогою застосунку.
Взаємодія. Взаємодіяти з персонажем або жетоном взаємодії у своїй зоні за допомогою застосунку.
Обмін. Помінятися майном з іншим дослідником у своїй зоні. Залиште або підберіть майно у своїй зоні.
Ще гравцеві доступні такі рідкісні дії, як поштовх, підпалювання або крадіжка. Також він може забарикадуватися або загасити вогонь. Деякі карти або ефекти дозволяють дослідникам виконувати дії компонентів. Така дія може бути описана на самому компоненті або в тексті ефекту
Гравець взаємодіє зі світом гри за допомогою застосунку. Також у застосунку він розгадує головоломки – замок, код або п'ятнашки. Хід у головоломці – це окремий етап її розв’язання. Типи ходів головоломки залежать від типу самої головоломки. Гравець має стільки ходів, яке значення відповідного вміння. Витративши доказ, дослідник отримує додатковий хід для розв’язання головоломки.
Дослідник може атакувати монстра, що перебуває в тій самій зоні або в межах досяжності зброї. Гравець вибирає зброю або заклинання зі свого арсеналу. Вибравши тип атаки, дослідник застосовує ефект згідно з указівками застосунку. Часто цей ефект потребує перевірки вміння. Кнопками «+» і «‒» у меню монстра дослідник відмічає завдані монстру поранення.
Перевірки вмінь
Перевіряючи вміння, дослідник кидає стільки кубиків, яке значення цього вміння на карті дослідника. Загальну кількість отриманих успіхів називають результатом перевірки. Якщо біля символу вміння в художньому тексті вказано модифікатор (наприклад, «‒1»), дослідник кидає більше чи менше кубиків з урахуванням цього модифікатора. Під час будь-якої перевірки дослідник кидає щонайменше 1 кубик.
Дослідник може витратити 1 доказ, щоб замінити випалу «лупу» на «успіх». Після всіх можливих замін дослідник визначає результат перевірки, підсумовуючи «успіхи». Наслідки успішного проходження або провалу перевірки визначає ефект, який указав провести перевірку.
Фаза міту
Фаза міту поділяється на три етапи: етап подій, етап монстрів й етап жахів. На кожному етапі фази міту застосунок створює низку ефектів, які дослідники повинні розіграти.
Етап подій. На етапі подій застосунок описує одну або кілька подій міту, які повинні розіграти дослідники.
Етап монстрів. Під час етапу монстрів застосунок указує, які дії монстрів треба розіграти дослідникам. Монстри можуть переміщуватися й атакувати.
Етап жахів. На етапі жахів кожен дослідник проходить перевірку жаху проти одного монстра в межах своєї дальності.
Перемога та поразка
Умови перемоги залежать від вибраного на початку гри сценарію, але певний час залишаються невідомими для дослідників. Протягом гри дослідники повинні розгадати таємницю, щоб дізнатися свою головну мету. Для цього треба уважно прослухати пролог сценарію та зважати на всі підказки, які дослідники отримують під час розслідування. Коли дослідники зрозуміють свою мету, вони отримають останнє завдання. Його треба виконати, щоб завершити розслідування. Завершення розслідування означає перемогу у грі.
Протягом гри мета може змінитися або ускладнитися. Якщо розслідування дослідників затягнеться, то гра закінчиться раніше, ніж вони досягнуть мети. Один з дослідників зачитує вголос епілог сценарію. Дослідники програють гру.
Якщо дослідник вибуває, гра закінчується наприкінці наступної фази дослідників. Якщо наприкінці цієї фази розслідування досі не завершене, один з дослідників натискає «Дослідник вибув» в ігровому меню і зачитує вголос епілог сценарію. Дослідники програють гру.
Деякі ігрові ефекти, зокрема стан «Божевільний», можуть змінити умови перемоги чи поразки для певного дослідника. У тексті цього ефекту буде чітко вказано, як цей дослідник виграє або програє гру.
Відеоогляд настільної гри Маєтки божевілля (Mansions of Madness Second Edition)
Антон Гусєв, гра має 4 основні сценарії та додаткові платні DLC у додатку, які можна проходити декілька разів. Основний сюжет не змінюється, але кінцівки та дії протягом гри можуть відрізнятися.
Гра цікава, geekach уклін за локалізацію, але не можу зрозуміти один момент по правилам.
У правилах використовується значення - у межах своєї дальності.
Наскільки зрозумів то межа дальності це до трьох суміжних зон. Але в правилах також зазначено що не відділені дверима, або стінами. З дверима зрозуміло, якшо я в кімнаті яка віділена дверима від зони з монстром, я не проходжу перевірку жаху. Але от зі стінами не дуже, тут мається на увазі пряма видимість чи як ?
і другий момент який хотів уточнити- це саме ухиляння від монстру.
1. ухилянне не витрачає хід ? це просто дія необхідна для того щоб покинути зону в якій знаходиться монстр?
Якщо я проходжу 3 зони під час свого ходу і в кожній з них є монстр, то мені треба буде ухилитись тричі при проходжені кожної зони ?
Також при самому процесі ухиляння є нюанс який хотів уточнити - при ухилянні помітив умовно три перебіги - 1. ти не ухилився - наслідки/ або пропустити хід. 2. ти наче кинув і ухилився, але по тексту все одно є наслідки/або немає, але тобі не кажуть ні рухатись далі, ні пропустити хід. 3. ти ухилився і тобі прямо кажуть- можеш рухатись далі.
Чи вірно я розумію що продовжити рух ти можеш тільки коли про це прямо кажуть, якщо немає наслідків але тобі не кажуть рухатись то вважається що ти не ухилився ?
Буду ну дууууже вдячний за розяснення цих моментів.
Оновлення. Всі 3 DLC-доповнення повністю перекладені та доступні в застосунку. Також перекладено 2 доповнення для власників першого видання гри та/або наборів "Figure and Tile Collection". Усього 5 нових сценаріїв.
Geekach Consulting Agency, в архіві з набором оновили файл з дослідниками, бо у деяких користувачів були проблеми зі шрифтом. Ніяких інших змін у файлі немає, тож якщо у вас не було проблем зі шрифтом то і завантажувати новий файл не треба.
Олексій, добрий день! Поки вказати точно дату надходження нового накладу, на жаль, не можемо. Коли вона буде відома ми її анонсуємо та проведемо передзамовлення.
Відповісти
Олексій
Geekach Consulting Agency, дякую дуже за відповідь, зрозумів!