Зверніть увагу! Рекомендовані дані про розмір протекторів і кількість пачок носять ознайомчий характер і, в окремих випадках, з тих чи інших причин, можуть бути не точними.
Третє видання культового кооперативу про боротьбу з прадавнім злом у лавкрафтівському Аркгемі. Настільна гра «Arkham Horror (Third Edition)» побачила світ у 2018 році – через тринадцять років після другого видання «Жаху Аркгема». До незмінних авторів гри - Ричарда Лоніуса ("Elder Sign", "Fate of the Elder Gods") і Кевіна Вілсона ("Цивілізація Сіда Меєра", "Лють Дракули", "Гра престолів") - долучилася відома геймдизайнерка Нікі Валенс, авторка других. "Особняків божевілля".
Третя редакція "Arkham Horror (Third Edition)" – це значно перероблена, переоформлена й удосконалена версія "Жаху Аркгема", яка запозичила деякі цікаві механіки з "Прадавнього жаху" та карткового "Жаху Аркгема". Гра отримала величезну кількість схвальних відгуків й високих оцінок і майже відразу потрапила до списку найкращих тематичних ігор на сайті "BoardGameGeek". Гікач також хотів би відзначити, що у 2018 році вона ставала номінантом престижного конкурсу «Golden Geek» у категоріях «Найкраща кооперативна гра» та «Найкраща тематична гра».
Жах Аркгема. Третє видання гра. Кооперативний горор-бойовик
Події гри відбуваються у 1926 році, у розпал бурхливих двадцятих. У прокурених підпільних барах до світанку грає джаз, утрачене покоління танцює на танцполі з дівчатами-емансіпе, а гангстери, нувориші та бутлегери розпивають за столиками заборонений алкоголь.
Тим часом десь поруч проводяться окультні ритуали, і Великі Стародавні вже ворушаться вві сні, і темрява, що чорніша за ніч, поступово наповзає на багатостраждальний Аркгем. Учасникам гри пропонується стати дослідниками й завадити Стародавнім остаточно прокинутися, переступити через поріг між світами та станцувати свінґ у цій дірі.
Базова гра містить чотири сценарії, в яких дослідники поборються з Азатотом, Гастуром, Шуб-Ніґґурат і, звісно, Ктулху. Як завжди, вони будуть переміщатися містом, боротися з монстрами, збирати докази, запобігати приреченості та знищувати аномалії.
На відміну від попередньої версії гри зі статичним полем, у третьому «Жаху Аркгема» використовується вже модульне поле, яке задає певну конфігурацію районів і вулиць залежно від вибраного сценарію. У кожному сценарії гравці також формують колоду монстрів і пул жетонів міту, які замінюють у цій грі звичні карти міту.
Перевірка умінь
Ключова механіка гри – перевірка вмінь. Перевірки позначаються символами відповідних умінь на картах. Під час перевірки гравець кидає стільки кубиків, яке значення відповідного вміння дослідника. Значення можуть бути змінені. Якщо гравець викидає хоча б одну "5" або "6", він успішно проходить перевірку. Ефекти багатьох перевірок залежать від кількості викинутих «5» та «6».
Перебіг гри
Ігровий раунд складається з чотирьох фаз – дій, монстрів, зустрічей і міту.
Фаза дій
У фазу дій кожен гравець може виконати дві різні дії:
Переміщення. Дослідник може переміститися на відстань до двох зон (або далі, доплативши кілька доларів). Якщо дослідник опиняється в зоні з відновленим монстром, той вступає з ним у бій. Карта монстра кладеться біля листа дослідника.
Збір коштів. Отримати 1 долар.
Зосередженість. Отримати жетон зосередженості на одному з умінь. Значення вміння збільшується на 1. Жетон зосередженості можна витратити на перекидання одного кубика.
Оборона. Прибрати жетони приреченості зі своєї зони, перевіривши знання.
Атака. Гравець вступає в бій із монстром у своїй локації, поклавши його карту біля свого листа дослідника. Атакуючи, дослідник проходить перевірку сили з урахуванням модифікатора монстра. За кожний успіх він завдає монстру одного поранення. Якщо кількість поранень монстра дорівнює або перевищує значення його здоров'я, монстра знищено.
Ухиляння. Щоб ухилитися від монстра, з яким дослідник перебуває в бою, гравець проходить перевірку на спостережливість з урахуванням модифікатора ухиляння від монстра. Кожен успіх дозволяє відірватися від одного монстра, повернути його карту на поле й виснажити його.
Вивчення. Пройшовши перевірку спостережливості, гравець розміщує на листі сценарію по 1 своєму доказу за кожен викинутий успіх.
Обмін. Дослідники в одній зоні можуть обмінятися союзниками, предметами, заклинаннями, грошима, доказами та/або рештками.
"Дія" на компонентах. Особливу дію можна виконати на компонентах, що містять ключове слово «Дія».
Фаза монстрів
Підготовлені монстри переміщуються до дослідників і вступають з ними в бій. Монстри в бою завдають поранень дослідникам.
Карти виснажених монстрів перевертаються підготовленою стороною догори. Вони не рухаються і не атакують у цьому раунді, але вступають у бій з дослідниками в тій самій зоні.
Фаза зустрічей
Якщо дослідник не перебуває в бою з монстром, він бере та розігрує карту зустрічі відповідного району або вулиці. Символи на картах зустрічей указують, чого чекати від зустрічі, яка знадобиться плата чи яку перевірку доведеться проходити. Зустрічі дозволяють здобути докази, які можна використати для просування сценарієм. Або витратити на перекидання кубиків під час інших перевірок.
Фаза міту
У фазу міту гравці по черзі беруть по 2 випадкові жетони міту й застосовують їхні ефекти – розповсюджують приреченість, розміщують докази, додають монстрів на поле, читають карти заголовків тощо.
Перемога та поразка
Щоб просуватися сценарієм, гравці повинні виконувати завдання на картах кодексу (набір особливих правил і цілей сценарію). Виконавши всі завдання, дослідники перемагають у грі. Якщо приреченість заполонить весь Аркгем, гравці зазнають поразки.
Відеоогляд настільної гри Жах Аркгема. Третя редакція (Arkham Horror Third Edition)
Гра дуже сподобалась, було неймовірно цікаво грати )
Плюси:
++ Цікава сюжетна історія та надзвичайне занурення в гру.
+ Різноманітність кожної партії, тобто цікаво проходити один сценарій декілька раз.
+ Різноманітні герої, що міняють тактику гри.
+ Треба думати, обговорювати і планувати раунди наперед.
Мінуси:
- Правила та перемога в грі - доволі складні.
- Доволі довго готуватись до партіі.
Гра крута і атмосферна. Потребує злагоджених дій бо застрягнути можна в аномаліях) З мінусів гри тільки можна виділити що немає унікального коробки-органайзера і якщо в майбутньому вийдуть всі доповнення то буде куча коробок. Я ізза цього продав картковий жах аркхема але цей крутий тим, що кожний сценарій індивідуальний і сюжетно закінчений.