Кількість
|
Вартість
|
||
|
РОНДЕЛЬ-БІЛДИНГ
Дебютний проект молодої німецької розробниці Софії Вагнер, представлений на фестивалі в Ессені 2017 року. Гра була відзначена авторитетними іноземними оглядачами і потрапила в постессеновський топ на сайті «BoardGameGeek». У 2018 році «Норія» стала номінантом конкурсу «Goblin Magnifico».
Дану гру дуже чекав і сам Гікач, з тих пір як побачив чудові стімпанкові ілюстрації і колесо дій, що обертається. Обожнюючи різні «білдинги» - колод («Домініон», «Зоряні імперії», «Міри Ктулху», «Битви Героїв»), карт («Mystic Vale»), мішочків («Орлеан», «Гіперборея») і кубиків («Dice Forge») – Гікач, звичайно ж, не міг пройти повз механіки рондель-білдингу.
Зазвичай рондель - це статичне колесо, зображене на полі, за допомогою якого гравці вибирають дії, а потім виконують їх. В інноваційній «Норії» у кожного гравця є своє власне колесо, більш того - кільця на ньому обертаються, а в слоти вставляються диски, що дозволяють здійснювати ті чи інші операції.
АКТИВАЦІЯ ДИСКІВ ДІЙ
Настільна гра «Норія» переносить учасників в стімпанковий світ з літаючими островами, містами посеред хмар і заводами, що виробляють гвинти, вітрила, лампи, компаси і поршні. Гравці починають гру з дисками міста, інструментів і подорожей, а також трьома ресурсами (енергія, обсидіан, міцелій) на колесах своїх пластикових пірамід. В процесі партії учасники будуть активувати нижню частину колеса, вибираючи диски, що утворюють пряму лінію. Порожні слоти, зрозуміло, активувати не вийде. Диски двосторонні; друга, поліпшена сторона дозволяє виконати дію двічі.
ТИПИ ДИСКІВ
- Диски ресурсів приносять ресурси за кількістю кораблів відповідного типу в запасі.
- Диск міста дозволяє купити новий диск на ринку і просунути свого представника по треку, заплативши зазначену на осередку ціну.
- Диск подорожі переміщує на острів посла, який отримує новий корабель або будує фабрику.
- Диск інструментів дозволяє або зробити товари, або перевернути будь-який свій диск поліпшеною стороною вгору.
- Диск бонусу повторює дію іншого диска, активованого в цей хід.
ФАЗИ ГРИ
Гра «Норія» триває певне число раундів (14, 15 або 16), залежне від кількості гравців. Хід гравця складається з чотирьох фаз:
- фаза впливу: гравець може витратити одне знання, щоб повернути велике або середне кільце за годинниковою стрілкою. Гравець може витратити два знання, щоб поміняти два диска місцями або перекласти диск в порожній слот.
- фаза дій: гравець активує диски, що утворюють пряму лінію. Якщо гравець вирішує не активувати диск, він отримує одне знання.
- фаза політики: гравець може пересунути нейтрального політика з верхньої частини палати в нижню, щоб збільшити множник при підрахунку переможних очок в кінці гри.
- фаза управління: фабрики приносять знання. Гравець розміщує придбані диски і повертає секції колеса за годинниковою стрілкою.
ПІДРАХУНОК ОЧКІВ
Успіх у грі буде залежати від ступеня просування фішок представників по треках науки, повітроплавання, благоустрою та переробки. Щоб підрахувати переможні очки, потрібно помножити значення, займане представником на треку, на цінність палати (число праворуч від політика). В палатах спеціалізації і розподілу треків немає, але гравці отримують очки за максимальне і мінімальне просування своїх представників на інших треках.
СПЛАВ ТЕМИ І МЕХАНІКИ
Гікачу дуже подобається гра «Норія». У ній він бачить сплав євро-механік що відмінно зарекомендували себе з прекрасно проробленою темою. Обмін і перетворення ресурсів, боротьба на треках і, звичайно ж, рондель-білдинг, що представляє собою гру в грі. «Норія» - глибока економічна стратегія з інтуїтивно зрозумілим ігровим процесом, яка підійде як новачкам, так і досвідченим гравцям, який вміють планувати і прораховувати дії суперників. Разом з тим відсутність прямого конфлікту при досить високому рівні взаємодії дозволить грати в «Норію» і в сімейному колі.