Як видно з назви, є кілька ідей, які я вважаю базовими відправними точками стратегії в Forbidden Stars, і які заслуговують на увагу. Їх ми з вами і розглянемо.

Переклад і адаптація статті Things I wish I had known the first time I played Forbidden Stars за авторством nicholas (squirrelnest) з порталу BGG.

У кого ініціатива? Проблеми стартового розміщення

Я бачив багато ігор, виграних і програних при первинному розміщенні тайлів поля. Вочевидь, що розміщення цілей в захищенних місцях і забезпечення достатньої кількості матеріалів (material) і активів (assets) важливе, на цьому ми і не будемо зупинятися.

Менш очевидно, поки це не буде коштувати вам гри або двох, гарантувати на даному етапі, щоб ваша початкова фабрика не межувала з агресивним гравцем, а то і всіма трьома. Це дуже важливо, але все ж і це не найбільш серйозна проблема розміщення.

Запитайте себе: «Я - гравець, якому потрібен безперервний міст з планет, або я хочу, щоб між планетами були ділянки космосу?» На це питання легко відповісти. Ви граєте за Ельдарів? Якщо це так, розмістіть свої системи так, щоб вони створювали якомога більше прогалин.

Назва вашої фракції римується з гірками? Якщо це так, постарайтеся зберегти якомога більше планет в безперервному ряду. Для Хаосу і Космодесанта це питання трохи складніше, але не набагато. Скільки своїх ресурсів ви збираєтеся витратити на флот? Чи плануєте ви завалювати своїх суперників дроп-подами?

Червоне світло, зелене світло. Варп-світлофор

У моїх перших іграх я виявив, що непередбачувана природа руху варп-шторму є справжньою скалкою в дупі. Здавалося, що розгалуження* було єдиним способом переконатися, що одне невдале розташування шторму не зупинить мої успіхи.

*Тобто, розміщення моїх юнітів в місці, де у них є можливість атаки в двох різних напрямках.

Хоча це відмінна річ в багатьох іграх, і Forbidden Stars не виняток, майже завжди є очевидний і доступний шлях атаки. Розмістіть свої загони так, щоб в наступний хід вони могли переміщатися туди, куди шторм варпа блокує шлях в даному раунді. Майже напевно варп-шторм буде рухатися і цей шлях стане вільним.

Як тільки я почав дивитися на варп-шторми не як на стіни, а як на "червоне світло", я виявив, що планувати рух стало трохи простіше.

Реальна ціна м'яса. Про юнітів

Вам потрібні юніти. Чоботи на землі, птиці в повітрі. Ви вже грали в інші стратегічні ігри і знаєте, що який би не був ваш план, вам знадобляться хлопці, щоб атакувати інших хлопців і утримувати позиції. Forbidden Stars не змінить це... повністю. Проте, я ще не бачив, щоб в перший раз гравець не переоцінював пластикових хлопців.

Послухайте, ці два пекельних звіра (hell brutes) дуже круті, але мій примарний охоронець (wraith guard) з жетоном підкріплення все одно матиме гідний шанс виграти, якщо моя бойова колода виявиться краще вашої.

Юніт нульового командного рівня коштує два матеріали і дію. Бойовий апгрейд нульового рівня коштує два матеріали і одну дію. Один з них надає один або два кубика / мораль / життя (hp) для бою в одній області, а інший забезпечує невеликий імпульс для кожного бою всюди і дає вам карту події.

Кожен юніт, який ви купуєте, купується з відкладеною вартістю. Що важливіше прямо зараз, зробити сектор X сильніше, або зробити кожен сектор трохи сильніше? Це складне питання, яке залежить від поточної ситуації на полі.

Вочевидь, ви збираєтеся купувати і юніти, і будівлі. Тільки не купуйте більше, ніж потрібно! Якщо ви купуєте юніт, який сидить без діла протягом 3 раундів, вам не варто було витрачатися.

Грошей в цій грі мало. Ви обов'язково зіткнетеся з випадком, коли ви можете або не можете дозволити собі щось через один або два матеріали. Не будьте хлопцем, у якого є загін з 3-х бойзів в нецікавому світі у дальньому кутку карти, без будь-якого жетона мети на ньому, але не вистачає одного матеріалу для покупки третього міста.

Бойова колода

Якщо у вас є якийсь спосіб покращувати колоду кожен раунд - робіть це. Ви отримаєте багато приємних моментів вивчаючи які карти добре працюють разом. Цей вибір - велика частина задоволення від гри, але перше і головне правило перемоги в бою у Forbidden Stars - поліпшена бойова колода.

І якщо ви вирішили поліпшити колоду, ви повинні зберегти її збалансованою. У своїй першій грі я грав синіми і припустився жахливої помилки. Я купував одну карту «Ти не можеш вбити мене» за одною, поки в моїй колоді не залишилися тільки захисні карти. Я втратив здатність атакувати і сподівався тільки на кубик. Не калічте себе таким чином.

У бою Forbidden Stars простежується легкий наліт схеми камінь-ножиці-папір. За інших рівних щити б'ють гармати, гармати б'ють мораль, а мораль б'є щити. Очевидно, що ні один бій не зведеться до такого простого алгоритму, але це потрібно враховувати при балансуванні колоди. Вам потрібно мати різні типи карт в колоді, щоб знаходити проломи в колоді противника!