dungeon and dragons правилаД&Д - найвідоміша настільна рольова гра в світі, що вплинула на розвиток ігрової індустрії. Підземеллям і Драконам зобов'язані своїм існуванням як рольові ігри наступного покоління штибу «Pathfinder», як відеоігри на кшталт «Baldur's Gate», «Diablo» та «Fallout», так і сюжетні настільні ігри взагалі. Без ДНД навряд чи з'явилася б настільна гра №1 «Gloomhaven». Навряд чи були б настільки популярні такі ігри, як «Клинок і Чаклунство», «Descent. Мандри у Темряві» чи «Спаплюжений Грааль». Світ був би набагато гіршим, якби в 1974 році не випустили НРГ «Dungeons and Dragons».

Ця настільна рольова гра спочатку розроблялася як доповнення до варгейму на середньовічну тематику «Кольчуга» («Chainmail»). У гру були додані магія та фентезійні істоти. Дії перенесли в підземелля. Гравці могли керувати не загонами, а окремими персонажами. Один з гравців ставав майстром-ведучим (Dungeon Master), він виконував роль оповідача та судді, а інші гравці вибирали унікальних персонажів і підвищували їх характеристики протягом гри. Гра стала справжнім проривом, вона отримала найвищі оцінки й найкращі відгуки.

Через кілька років «Підземелля і Дракони» розділилися на прості D&D і просунуті AD&D. Гілки гри розвивалися незалежно, виходили перевидання й нові редакції. В 1997 році компанія «Tactical Studies Rules, Inc», що володіла правами на ДНД, була куплена корпорацією Wizards of the Coast. У 2000 році гілка простих D&D була перервана, а третя редакція AD&D з гнучкою системою d20 - перейменована в D&D. В даний момент актуальна 5-а редакція правил.

Dungeons and Dragons як грати?

Про історію ДНД і вплив на інші ігри можна говорити довго, але в цій статті Гікач хотів би розповісти про правила гри. Почати треба з того, що ДНД - класична настільна рольова гра, в якій один гравець виконує роль ведучого-оповідача, а решта відіграють ролі. Можна здогадатися з назви, що гра виконана у фентезійному сетингу. Дії гри відбуваються в похмурому світі мечів і магії.

Учасники НРГ «Dungeons & Dragons» стають шукачами пригод. Правити бал буде майстер підземель. Майстер-ведучий створює пригоду, визначає розвиток подій, стежить за сюжетними поворотами, управляє ворогами та неігровими персонажами. Гравці подорожують однією групою по фентезійному світу, стикаються з різними загрозами та намагаються подолати перешкоди, проходячи перевірки на кубиках. У серці ігрової механіки лежить двадцятигранник d20. Також використовуються інші гральні кістки. Результат дії залежить від випалого значення і модифікаторів.

Підземелля і Дракони Правила створення персонажа

Будь-яка істота в грі має шість характеристик - сила, спритність, статура (витривалість), інтелект, мудрість і харизма. У персонажів значення цих характеристик може бути від 3 до 18. Максимальне значення характеристики - 20. У монстрів максимальне значення може досягати 30. Від показника характеристики залежить модифікатор, наприклад, для значення 1 модифікатор буде -5, а для значення 20 буде +5. Модифікатор характеристики, що перевіряється, треба скласти з випалим результатом на кубику.

Як почати грати в Dungeons and Dragons? Перший крок - створення персонажа. Новачки можуть вибрати аркуші вже готових персонажів із заповненими характеристиками. Однак Гікачу здається, що це не так цікаво. Набагато більший інтерес, коли ви створюєте свого власного унікального персонажа.

dungeon and dragons правила1. Показники характеристик

Очки характеристик можна згенерувати випадковими чином. Для цього потрібно 6 разів кинути 4 шестигранні кубики та щоразу записувати суму трьох найбільших випалих значень. Правила ДНД передбачають й інший спосіб визначення очок характеристик. Персонажу нараховується по 8 очок сили, спритності, статури, інтелекту, мудрості та харизми. Ще 25 очок можна пізніше розподілити між характеристиками. 14 та 15 значення характеристики коштують 2 очки.

2. Раса

Гравець обирає расу персонажа. Найпоширеніші раси - це люди, ельфи, дварфи та напіврослики (халфлінги). Також є гноми (карлики), дженазі, тифлінги, аазімари та еладріни. Раса впливає на зовнішній вигляд, родовід і природні таланти. Правила ДНД зобов’язують записати расові риси на аркуші персонажа.

3. Клас

Клас - це професія й особливі вміння персонажа. Найпоширеніші класи - боєць (воїн), маг, жрець (священнослужитель) і розбійник. Існують й інші класи, які можуть бути дозволені майстром - бард, варвар, монах, паладин, слідопит, чаклун тощо. Особливості обраного класу записуються на аркуші персонажа.

4. Передісторія та спеціалізація

ДНД правила радять обрати передісторію з опису класу або з розділу книги «Передісторії та навички». Також обирається спеціалізація (з опису класу або з розділу книги «Спеціалізації і таланти»). Нові особливості, вивчені навички й таланти записуються на аркуші персонажа.

5. Розподіл очок характеристик

На цьому етапі можна розподілити очки характеристик, що були згенеровані на першому кроці.

6. Спорядження

Передісторія та клас пропонують початкове спорядження - зброю, броню та предмети. Можна купити додаткове спорядження за очки, які виділяє майстер.

Далі потрібно придумати ім'я персонажа, описати його зовнішній вигляд, визначити цілі та мотивацію, світогляд та особистісні якості.

d&d книга гравця купити яку ви можете в магазині Гікача - містить правила створення персонажа і його подальший розвиток, описи рас, класів, навичок, передісторій, предметів екіпіровки, зброї та заклинань. Це ідеальний довідник для гравця. Книга стане в нагоді не тільки на етапі створення героїв, а й під час пригод. Вона дозволить створити живого неповторного персонажа - альтер его гравця в ДНД.

Як грати в Dungeon and Dragons

Створивши персонажів, гравці можуть починати грати. Команда героїв відправляється в пригоду. Разом вони повинні досягти певної мети.

Партія складається з таких сцен:

  1. Майстер описує те, що відбувається.

  2. Гравці кажуть, що вони збираються робити. Для визначення результату дії кидається кістка d20. Гравець може перевірити характеристику, атакувати ворога або зробити спаскидок. Для перевірки характеристики до випалого значення додається модифікатор. Також діють модифікатори заклинань, особливих умінь та інших ефектів. Якщо підсумкове значення не менше, аніж потрібно, герой проходить перевірку.

  3. Майстер описує наслідки.

Стосовно очок досвіду правила dungeons and dragons говорять наступне. Персонажі отримують очки досвіду, перемагаючи ворогів, проходячи випробування та долаючи небезпеки. Набравши достатню кількість очок досвіду, персонаж переходить на наступний рівень. На новому рівні персонаж може віднайти або додаткові здібності класу, або нові риси. Кожен четвертий рівень дає 2 очки, які можна використовувати для підвищення характеристик.

Dungeon and Dragons Правила бою

dungeon and dragons правилаУчасники битви ходять по черзі згідно з показником ініціативи. Щоб визначити показник ініціативи, на початку бою персонажі проходять перевірку на спритність (майстер кидає кубики за монстрів). Ще майстер визначає, чи захоплений хтось зненацька (несподіванка), і вибирає позиції для персонажів і монстрів. Захоплені зненацька не можуть переміщатися та здійснювати дії під час свого першого ходу.

Dungeons & Dragons правила ходу під час бою. Персонаж переміщається на відстань, не більшу за значення його швидкості, і виконує одну дію. Або навпаки - діє, а потім переміщається. Також можна перервати переміщення заради дії, після чого продовжити рух. Деякі класові вміння або заклинання дозволяють зробити одну додаткову бонусну дію. У відповідь на спрацьовування якоїсь умови персонаж може виконати дію-реакцію.

Дії в бою:

  • Атака. Ближня або дальня атака.
  • Ривок. Додаткове переміщення.
  • Відхід. Переміщення не провокує атаку.
  • Ухилення. Допомагає ухилятися від атак до початку наступного ходу.
  • Допомога. Дає перевагу істоті під час її наступної перевірки характеристики.
  • Засада. Пройти перевірку спритності, щоб сховатися.
  • Підготовка. Підготувати стрибок на ворога або заклинання у відповідь на його майбутню дію.
  • Пошук. Провести пошук, пройшовши перевірку мудрості або інтелекту.
  • Використання предмета.

Атакуючі правила Підземелля і Дракони. Гравець обирає ціль у межах досяжності його персонажа. Майстер визначає модифікатори для цілі. Гравець здійснює кидок атаки кубиком d20 і застосовує модифікатори. Якщо результат кидка не менший значення класу обладунку цілі, гравець робить кидок пошкодження, використовуючи пов'язані зі зброєю гральні кістки. До результату треба додати ті самі модифікатори. Всілякі атаки завдають різні типи пошкоджень. Ворога можна вбити або нокаутувати.

Dungeons and Dragons Як почати грати вже завтра?

В інтернет-магазині Гікача ви можете купити вельми дешево й відносно недорого книги з ДНД, різні набори, карти заклинань, аксесуари та фарби. Вартість має вас порадувати. Також хороша ціна на локалізований стартовий набір і книги російською мовою від Hobby World, мініатюри, карти й аксесуари від компанії Gale Force Nine та мініатюри в бустерах від WizKids.

Тепер, коли ви знаєте, як почати грати в ДНД, ви можете замовити продукцію, оформивши швидке замовлення, або купити з використанням своєї накопичувальної знижки. Доставка не забариться. Поштові служби швидко довезуть посилку туди, де ви знаходитесь - Київ, Харків, Львів, Одеса, Дніпро, Запоріжжя, ваш населений пункт, вся Україна.