Другий випуск авторської рубрики Олександра Галіна, присвячений свіжому хіту кікстартера і нашій новій локалізації - настільній грі Острів котів (The Isle of Cats)

 

Арг!.. Свистати всіх нагору!! Коти на палубі!!!

Приблизно під таким гаслом і проходить ця весела, фентезійная гра. Тут нашою метою стане порятунок дивовижних представників роду котячого від злобного котоненависника Веша Темнорукого. Ми дізнаємося про його жахливі плани з винищення всіх котів на цьому острові та вирішуємо врятувати всіх, кого зможемо. У цьому нам допоможуть спеціальні кошики для перенесення тварин і трохи риби в якості приманки. Але однієї шляхетної мети у вигляді порятунку котів нам замало, тому між рятувальниками починається змагання, хто впорається з цим завданням краще за своїх колег.

Трохи (але це не точно) про ігровий процес

У процесі гри ми будемо заповнювати кімнати і накривати щурів тайлами котів і скарбів. Адже що може бути приємніше для самотнього капітана, ніж повний корабель теплих пухнастих звірят, що гріють його скарби?

Кожен хід починається з риболовлі. Нам видається по 20 рибин, що використовуються на острові в якості твердої валюти. Але риби рідко буде вистачати на все задумане, тому потрібно все зважувати і вибирати найефективніший шлях її використання. А витрачається риба майже на всіх етапах гри.

Після риболовлі починається драфт карт. Всім гравцям роздається по 7 карт, з яких залишити собі потрібно всього 2, а решту передати сусідові зліва. Потім з отриманих справа 5 карт ще 2 залишити, передати, потім з 3 залишити ще 2 карти й отримати останню, сьому карту. Після цього потрібно вирішити, які карти ми залишаємо, а які скидаємо, тому що всі залишені карти потрібно оплатити рибою. Всі карти, які ми оплатили, надалі складуть нашу руку.

На наступному етапі ми зобов'язані викласти придбані на драфті завдання, як звичайні, так і публічні. Звичайні завдання ми складаємо долілиць, щоб суперники бачили їх кількість, але не знали, що на них написано. Публічні завдання, хоч і коштують дешевше та дають більше, викладаються горілиць та працюють для всіх гравців. Тому з ними потрібно бути обережними, щоб не допомогти супернику більше, ніж собі.

Після всього цього йде фаза Порятунку. Для цього всі гравці розігрують кілька карт порятунку, але не зобов'язані це робити, якщо не хочуть. Тут важливу роль відіграє швидкість (сумарна кількість викладених чобіт), тому що це визначить порядок ходу. Після визначення черговості гравців ви по черзі рятуєте котів, оплачуючи порятунок рибою та цілим кошиком (або двома половинками). При цьому є легка сторона острова, на якій ловля котів коштує 3 риби, і складна, де ловля дорожча, цілих 5 рибин!

Ви не зобов'язані розіграти всі наявні у вас карти. Наприклад, якщо у вас не вистачає риби для ловлі котів, ці карти можна приберегти на наступні ходи.

Завершує хід фаза Рідкісних знахідок. У цю фазу ви можете викласти наявні у вас карти скарбів і ошаксів (шляхетних охоронців острова). Але ви не зобов'язані цього робити, якщо не хочете.

Після чого починається новий раунд. Всього у грі 5 раундів, після яких Веш Темнорукій досягає острова, з усіма наслідками, що випливають у вигляді закінчення котів (і гри).

Розкладаємо котів по поличках. Стартові умови

Ви запитаєте: «Ми це все читали, а де ж цифри?». Це був ознайомлювальний вступ, тепер давайте розіб'ємо гру на фрагменти і перетворимо їх у цифри.

Варто почати з того, що всі гравці стартують з приємним рахунком у -54 очок. З них -19 нараховується за присутніх на кораблі щурів, і ще -35 за 7 порожніх кімнат (на кораблі так самотньо). Якщо в кінцевому підрахунку ви досягнете позначки в +100 очок, швидше за все, ви зробили у грі все правильно (удачу теж ніхто не скасовував).

Кожен хід нам видається по 20 риб. Отже, протягом 5 ходів на руки ми отримаємо 100 риб. Ці 100 риб ми повинні перетворити в 154 очок. Значить, кожні 2 витрачені риби повинні принести нам в середньому по 3 очки. Завдання непросте, але здійснене.

Драфт - мабуть, найважливіша частина гри. У перший-другий хід ми повинні сформувати цілі на гру та напрямок розвитку. У цьому нам допоможуть завдання. На перших ходах публічні завдання небезпечні, тому що їх цілі та можливі ПО бачать всі гравці, та можуть випередити вас в їх виконанні, хоч ви за них і заплатили. Тому я рекомендував би публічні завдання розігрувати не раніше 3 ходу, коли ви можете отримати з них більшу користь, ніж ваші суперники. Але це все ситуативно.

Звичайні завдання приховані від сторонніх, тому на початку гри вони в пріоритеті. Вибирайте завдання, які комбінуються між собою. Не варто брати взаємозаперечні завдання. Наприклад, не варто брати урок, який дає ПО за видимих ​​щурів, й урок, який дає ПО, якщо всі щури закриті. Вибравши перші завдання, ми формуємо собі цілі на гру. Наприклад, взявши урок, який дає ПО за найбільшу родину, у нас з'являється стимул збирати котів одного кольору, адже в кінці ми отримаємо вагомий бонус у 10 очок! Або, наприклад, урок, який дає нам 10 ПО, якщо у нас на кораблі буде рівно 15 котів. У цьому випадку ми можемо досить точно розпланувати бюджет, кількість необхідних кошиків і риби, і не купувати зайвого. Це не тільки зручно, але й вигідно!

Те ж саме стосується завдань на певну кількість будь-чого наприкінці гри (котів певного кольору, скарбів, риби тощо). Це дає нам визначеність, ми знаємо, що нам потрібно робити, і скільки ми за це отримаємо. Всі звичайні завдання коштують 2 риби, але приносять більше ніж 2 ПО. При їх виконанні, звісно.

Розбираємося з уроками

Тепер давайте розберемо доступні нам завдання. Їх можна розділити на категорії.

  1. Конкретна кількість ПО за конкретну кількість кого-небудь/чого-небудь. Сюди відносяться 5 завдань на збір 5 котів кожного з кольорів за 9 ПО; 5 скарбів (будь-яких) за 9 ПО; 7 ПО за 6 уроків; 10 ПО за 5 залишених в живих щурів (-5 за них же ви все одно отримаєте); 7 ПО за наявність 3 перманентних кошиків; 10 ПО за наявність в кінці гри рівно 15 кішок.
  2. Нарахування конкретної кількості ПО за виконання поставленої умови. Сюди відносяться: 10 ПО за відсутність на кораблі видимих щурів; 7 ПО за невитрачену рибу, що залишилася в кінці гри (не менше 5); 7 ПО, якщо у вас мінімум один кіт кожного кольору, що торкається борту; 7 ПО якщо ви закінчили гру першим гравцем; 12 ПО, якщо всі борти корабля заповнені; 10 ПО за найбільшу родину (нічия теж рахується); 15 ПО за наявність на кораблі не менше 3 котів кожного кольору; 12 ПО, якщо ви заповнили обидві кімнати капітана (зазначених папугами).

У цю категорію входять ще 2 завдання, але вони особливі. Це завдання на порожні кімнати. 15 ПО за порожню столову та 18 ПО за порожні спальні. Чим вони так виділяються? Тим, що вони можуть дуже сильно полегшити вам гру на початку, та здебільшого абсолютно марні в кінці, тому що до кінця гри майже всі кімнати частково, але заповнені. Крім цього, навіть якщо ви виконуєте умови цих карт, шанс отримати їх на руку при роздачі вкрай малий, а шанс, що вам віддадуть ці завдання, бачачи, що ви виконуєте їх умови, ще менший. Ці карти не скасовують штрафів за порожні кімнати і присутніх в них щурів, крім того ви не зможете зібрати наявні в них карти скарбів. Але вони з лишком перекривають отримані штрафи, дозволяють не морочитися з закриттям цих кімнат і зосередиться на виконанні інших завдань. Цим вони вкрай корисні та саме тому вам їх ніхто просто так не віддасть.

  1. Динамічне нарахування ПО за виконання умови. Тут ми не обмежені будь-якою планкою. Чим більше виконаємо, тим більше отримаємо. Сюди відносяться: 2 ПО за кожного видимого щура (штрафу -1 за цього ж щура вона не скасовує); 1 ПО за кожного кота вибраного кольору, яких торкається борту корабля; 1 ПО за кожний звичайний скарб; 2 ПО за кожний рідкісний скарб; 1 ПО за кожен урок перед вами; третя за кількістю сім'я подвоює кількість ПО; 4 ПО за кожну сім'ю з 4 і більше котів; 3 ПО за кожного ошакса; 1 ПО за кожного самотнього кота; 1 ПО за кота вибраного кольору, що торкається борту; 1 ПО за кожні 2 кота, які торкаються бортів.

Публічні завдання - що до чого

Тепер давайте розберемо публічні завдання. Їх всього 8 і вони дуже сильно змінюють пріоритети у грі. За списком:

  1. 5 ПО за кожну незакриту карту скарбів. Це завдання буде вкрай корисне тим, у кого не виходить якісно закрити всі кімнати. Фактично, компенсує штраф -5 за порожню кімнату, в якій знаходиться карта скарбів.
    1 ПО за будь-який скарб, який торкається кота заданого кольору.
     Стає актуальним, якщо у вас є сім'я котів, відмінна за кольором від інших гравців. Спочатку викладати не варто.
  2. 5 ПО, якщо на кораблі є 3 або більше котів вибраного кольору. Нейтральний за кількістю ПО урок. Якщо викласти спочатку гри, є велика ймовірність, що це завдання виконають всі гравці. Це може перешкодити вам у зборі великої родини цього кольору, адже всі будуть намагатися забрати їх собі. Можна, як варіант, використовувати цей урок для відволікання уваги. Наприклад, у вас вже є 3 коти червоного кольору, але ви хочете зібрати велику родину синіх котів. В цьому випадку ви можете викласти цю карту та відвернути інших від збору синіх котів, поки вони будуть збирати червоних.
  3. 2 ПО за кожен урок, викладений перед гравцем. Найкорисніше в кінці, якщо у вас найбільша кількість уроків. Але є велика ймовірність, якщо ви відірвалися від інших, що ця карта піде в скидання.
  4. 1 ПО за кожну кішку вибраного кольору. Знову ж корисніше за все її грати в кінці гри, вибравши колір своєї найчисленнішої сім'ї. Спочатку ж може використовуватися в якості відволікання, як описано в пункті 3)
  5. 2 ПО за кожний звичайний скарб на борту. Аналогічно до попереднього пункту.
  6. 2 ПО за кожного кота вибраного кольору, який торкається бортів корабля. Аналогічно до попереднього пункту.
  7. 3 ПО за кожного самотнього кота. Це дає можливість отримати ПО за тих котів, які в іншому випадку нічого б нам не принесли.

Гікач, дай списати!

З вищесказаного можна сформувати невеликий список рекомендацій для уроків:

    1. на початку гри постарайтеся в першу чергу звертати увагу на доступні в драфті завдання;
    2. в пріоритеті завдання, що дають більше очок, щоб покласти їх в основу плану на гру;
    3. не варто викладати публічні завдання, якщо ви не впевнені, що отримаєте від них більше очок, ніж суперники;
    4. в першій половині гри краще віддавати переваги урокам, що дають фіксований бонус за досягнення мети;
    5. відповідно, завдання з мінливою кількістю очок стають більш визначеними ближче до кінця гри, і ви побачите, варто їх грати чи ні.

Для деяких уроків не завадить невелике пояснення. Давайте зауважимо.

Завдання на видимих щурів. Дуже корисні завдання. Обидва дають по 2 ПО за видимого щура, але вони не скасовують штраф -1 за них же. Дозволяють не витрачати сили на закриття щурів, наприклад, на палубі.

Теж саме і з 5 ПО за кожну відкриту карту скарбів. -5 ПО за незаповнену кімнату не уникнути.

Завдання на наявність саме 5 скарбів. Тут важливо пам'ятати, що карти рідкісних знахідок грати ви не зобов'язані.

ПО за одиноких котів (звичайний і публічний варіант). Одиноким вважається кіт, що не торкається інших котів свого кольору. Тому 2 коти ще не вважаються сім'єю, але вони вже не самотні.

На цьому ми зараз і зупинимося, а до подальшого розбору гри повернемося через тиждень у другій частині статті, перейшовши безпосередньо до фази Порятунку! Друга частина статті вже доступна за посиланням Гра в цифрах №2. Острів котів / The Isle of Cats Частина 2.

Олександр Галін, любитель цифр (і котів)